جدی 27, 1396 09:49 Asia/Kabul
  •  یاد جانباختگان سانحه کشتی سانچی در سفارتخانه های ایران گرامی داشته شد

یاد قربانیان سانحه نفتکش ایرانی سانچی در سفارتخانه های جمهوری اسلامی ایران گرامی داشته شد و پرچم ایران به حالت نیمه افراشته درآمد.

16 جدی گذشته یک کشتی باری چینی- هنگ‌کنگی در سواحل شرق چین به یک نفتکش ایرانی برخورد کرد .این حادثه سبب انفجار و آتش سوزی در نفتکش ایران شد و 30 تبعه ایرانی و 2 بنگلادشی جان باختند.

به گزارش ایرنا،رئیسان نمایندگی های سیاسی و دفاتر سازمان های بین المللی مقیم مادرید و مقامات محلی اسپانیا روز سه شنبه با حضور در سفارت ایران دفتر یادبود جان باختگان کشتی ایرانی را امضاء کردند.

سفارت ایران در اسپانیا همچنین به احترام کارکنان و ملوانان دریادل نفتکش سانچی که در راه تأمین اقتدار و منافع ایران در میان شعله های آتش جاودانه شدند و به منظور ابراز همدردی با بازماندگان ملوانان، پرچم ایران را به حالت نیمه افراشته قرار داد.

 سفارت ایران در بلگراد پایتخت صربستان هم جان باختن  دریا نوردان ایران در سانحه  آتش سوزی نفتکش ایرانی سانچی در سواحل شرقی چین را به ملت ایران، ایرانیان مقیم صربستان و به ویژه خانواده های داغدار این عزیزان تسلیت گفت.

همچنین دفتر یادبود احترام به قربانیان این حادثه در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلگراد امروز(چهارشنبه) گشایش می یابد.

سفارت ایران در آتن پایتخت یونان نیز سانحه ناگوار آتش سوزی کشتی نفتکش ایران  در سواحل شرقی چین را که موجب جان باختن تمامی خدمه و پرسنل زحمتکش آن شد، تسلیت گفت.

پرچم سفارت و اقامتگاه سفیر جمهوری اسلامی ایران در آتن نیز از روز دوشنبه به حالت نیمه افراشته درآمده است.

 

کلیدواژه