جدی 27, 1396 16:17 Asia/Kabul
  •  روحانی : صهیونیست‌ها از اختلاف و تفرقه در لبنان سود می‌برند

رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه دولت و ملت لبنان به خوبی توانستند از توطئه تفرقه‌افکنانه دشمنان عبور کنند، گفت: صهیونیست‌ها از اختلاف و تفرقه در لبنان سود می‌برند.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در دیدار «نبیه بری» رئیس مجلس لبنان در تهران با بیان اینکه در ماه‌های اخیر ماهیت حقیقی برخی دولت‌های منطقه به خوبی روشن شده است، ابراز امیدواری کرد: همه کشورهای منطقه با بکارگرفتن توانمندی‌های خود در راستای تقویت ثبات، ‌امنیت و اتحاد، اجازه ندهند قدرت‌های خارجی بویژه رژیم صهیونیستی و آمریکا، در تفرقه‌افکنی و دشمن‌پراکنی در منطقه موفق باشند.

روحانی با بیان اینکه امروز کشورهای اسلامی در قبال مسایل جهان اسلام بیش از گذشته مسئولیت دارند و باید تعاملات خود را افزایش دهند افزود: با وحدت، اتحاد، جهاد و اجتهاد می‌توان آینده ای بهتر برای منطقه فراهم کرد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین توسعه روابط اقتصادی، تجاری، سیاسی، منطقه‌ای و بین‌المللی تهران – بیروت را ضروری برشمرد و تصریح کرد: دولت و ملت ایران همواره در مسیر مقاومت در برابر تجاوز رژیم صهیونیستی، در کنار دولت و ملت لبنان بوده و خواهند بود.

نبیه بری نیز در این دیدار با تشریح اوضاع داخلی لبنان، از ایران به دلیل حمایت از ایستادگی و مقاومت ملت و حزب‌الله لبنان در برابر رژیم صهیونیستی تقدیر کرد.

رئیس مجلس لبنان با بیان اینکه امروز وحدت و وفاق خوبی در لبنان وجود دارد افزود: ایران نقش‌آفرینی مثبتی در حل بحران‌ها در کشورهای منطقه داشته و دارد.

نبیه بری همچنین موضع دولت آمریکا درباره قدس شریف را برای منطقه بحران‌آفرین دانست.

رئیس مجلس لبنان برای شرکت در سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی به تهران سفر کرده است.

 

کلیدواژه