جدی 28, 1396 10:29 Asia/Kabul
  • القدومی: آمریکا به دنبال بستن پرونده حق‌بازگشت آوارگان فلسطینی است

نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در ایران گفت: تصمیم آمریکا در کاهش کمک به آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) با هدف بستن پرونده حق «بازگشت آوارگان» به سرزمین‌شان است.

«خالد القدومی» نماینده حماس در ایران در گفت وگو با خبرگزاری مهر؛ با اشاره به کاهش کمک آمریکا به «آنروا» افزود: هجمه آمریکایی‌ها ضد یکی از اساسی‌ترین مسائل فلسطین یعنی مساله آوارگان، با هدف پایان دادن به پرونده آوارگان انجام می‌شود. 

نماینده حماس در ایران افزود: آمریکایی‌ها نمی‌خواهند فرصت برای بازگشت آوارگان به سرزمین مادریشان فراهم شود.

خالد القدومی تاکید کرد: ملت فلسطین با همه ابزار و امکانات محدودی که در اختیار داشته، تاکنون پاسخ صهیونیست‌ها و حمایت‌ آمریکا از آنها را داده است و ازاین پس نیز همین‌گونه خواهد بود.

آمریکا اخیرا اعلام کرد؛ 125 میلیون دلار از کمک‌ 300 میلیون دلاری سالانه خود را به «آنروا» در ژانویه 2018 کاهش داده است. واشنگتن قصد دارد در مرحله بعدی 55 میلیون دلار دیگر از کمک‌هایش را به «آنروا» کاهش دهد. 

براساس آماری که رژیم اسرائیل اعلام کرده، این رژیم بیش از پنج و نیم میلیون فلسطینی را از سرزمین مادری خود آواره کرده است که بیش از 400 هزار نفر از آنان در دوازده اردوگاه در لبنان زندگی می‎کنند که «آنروا» به آنها خدمات می‌دهد. 

کلیدواژه