آمادگی ایران برای گفت و گو با کشورهای عربی برای حل مشکلات منطقه
(last modified Thu, 18 Jan 2018 06:51:14 GMT )
جدی 28, 1396 11:21 Asia/Kabul
  • آمادگی ایران برای گفت و گو با کشورهای عربی برای حل مشکلات منطقه

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران آمادگی تهران را برای گفت و گو با کشورهای عربی برای حل مشکلات منطقه اعلام کرد و گفت: بیروت محل مناسبی برای گفت و گوهای ایرانی-عربی است.

«کمال خرازی» رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران روز چهارشنبه درمراسم گشایش دومین کنفرانس بین المللی «اعراب و ایران» در بیروت گفت: انقلاب اسلامی ایران، ظلم ستیزی، مبارزه با صهیونیسم، تأمین حقوق فلسطینیان و آزادی قدس شریف را سرلوحه مبارزات خود قرار داده و به رغم هزینه های سیاسی و اقتصادی سنگینی که متحمل شده است، به حمایتهای خود ادامه می دهد.

خرازی با اشاره به تلاش رژیم صهیونیستی برای ضربه زدن به ایران و همراهی برخی کشورهای عربی با این رژیم افزود: ایران هراسی محور اساسی تبلیغات اسراییل، کشورهای مرتجع عربی و کشورهای غربی به سرگردگی آمریکا قرار گرفت تا بین ایرانیان و اعراب فاصله بیاندازند.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران با بیان اینکه رژیم صهیونیستی و سران مرتجع عربی با تشکیل گروههای تکفیری در سوریه و عراق وارد فاز نظامی شدند، تصریح کرد: این گروهها با حمایت مالی و تسلیحاتی عربستان، امارات، آمریکا و رژیم اسراییل، بخشهای وسیعی از خاک سوریه و عراق را از تسلط حکومتهای مرکزی خارج کردند.

خرازی تاکید کرد: دولتهای عراق و سوریه در نبرد با گروه های تکفیری از ایران کمک خواستند و با کمک تهران توانستند از سقوط دمشق و بغداد جلوگیری کنند.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران، ترویج دیدگاه راهبردی درباره تحولات منطقه، تعیین محورهای راهبردی بحث و گفتگو و مذاکره بین فرهیختگان ایران و اعراب را به عنوان پیشنهاد برای مقابله با توطئه های مداوم رژیم صهیونیستی ضد کشورهای منطقه عنوان کرد.

دومین کنفرانس بین المللی «اعراب و ایران» روز چهارشنبه با حضور ده ها متفکر و اندیشمند از کشورهای عربی و اسلامی در بیروت گشایش یافت و تا امروز پنجشنبه ادامه دارد.

کلیدواژه