جدی 30, 1396 10:07 Asia/Kabul
  • هزینه مالی آمریکا برای بهره‌برداری از ناآرامی‌های اخیر در ایران

روزنامه‌نگار انگلیسی و مدیر اندیشکده «تحقیقات و توسعه سیاسی» اظهار کرد: دولت آمریکا بیش از یک میلیون دلار برای بهره‌برداری از ناآرامی‌های اخیر در برخی از شهرهای ایران هزینه کرد.

به گزارش رادیو دری؛«نفیظ مصدق احمد»، روزنامه‌نگار انگلیسی در گزارشی با استناد به تحقیقات کنگره و گزارش‌های بودجه مربوط به بخش برون‌مرزی آمریکا، تصریح کرد: این اسناد نشان می‌دهد دولت آمریکا کماکان علاقه‌مند به ایجاد تغییرات سیاسی در ایران است تا بتواند آن را در مدار منافع آمریکا قرار دهد.

به نوشته «نفیظ احمد»، رویکرد دولت آمریکا بهره‌گیری از ناآرامی‌های سیاسی و سایر بحران‌ها، اعم از بحران آب را با هدف بسیج افکار عمومی ضد حکومت ایران شامل می‌شود. 

روزنامه‌نگار انگلیسی گفت: در یک سند بودجه‌ وزارت خارجه آمریکا به پروژه‌ای اشاره شده که هدف آن بهره‌گیری از بحران آب در ایران برای دامن زدن به خشم عمومی علیه نوع مدیریت نظام حاکم در ایران است. 

این روزنامه‌نگار انگلیسی افزود: اسناد دولت آمریکا از سال 2016 میلادی تاکنون نشان می‌دهند دولت «دونالد ترامپ»، بیش از یک میلیون دلار برای تأمین مالی فعالیت‌ گروه‌های مخالف با نظام حاکم در ایران هزینه کرده‌ است. 

ازپنجشنبه 7 جدی سال روان تعدادی از مردم در چند شهر ایران، با برگزاری تجمع و سردادن شعارهایی، به تعیین تکلیف نشدن مالباختگان موسسات مالی و گرانی برخی کالاها و ضعف نظارتی دولت اعتراض کردند که برخی ازاین تجمع‌ها از سوی فرصت‌طلبان و اغتشاش‌گران درسایه حمایت خارجی به آشوب کشیده شد.

پیش ازاین هم؛ در فتنه سال 2009 دولت‌های آمریکا، انگلیس و عناصر وابسته به آنان در جریان ناآرامی‌های پس از دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران همه امکانات خود را به کار گرفتند تا به نظام جمهوری اسلامی ایران ضربه بزنند، اما مردم هوشیار ایران، فتنه‌افکنی آنان را خنثی کردند.  

کلیدواژه