دلو 01, 1396 17:01 Asia/Kabul
  • سالگرد نامه نخست رهبر انقلاب اسلامی به جوانان اروپا و آمریکای‌شمالی

رهبر معظم انقلاب اسلامی، در نخستین نامه به جوانان اروپا و آمریکای‌‎شمالی، بر بررسی علل سیاه‌نمایی گسترده علیه اسلام و لزوم شناخت مستقیم و بی‌واسطه از دین اسلام تاکید کردند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای 21 ژانویه 2015 درپی حوادث اخیر فرانسه و انتشار تصاویر توهین‌آمیز به مقدسات اسلامی در یک نشریه فرانسوی و تشدید جریان ضد اسلامی و اسلام‌هراسی از سوی مقامات و رسانه‌های غربی، درنامه مهمی خطاب به جوانان در اروپا و آمریکای‌شمالی تصریح کردند: درباره‌ انگیزه‌های این سیاه‌نمایی گسترده علیه اسلام پرسش و کاوش کنید و در واکنش به سیل پیشداوری‌ها و تبلیغات منفی، سعی کنید شناختی مستقیم و بی‌واسطه از این دین به دست آورید.

رهبر معظم انقلاب اسلامی دراین نامه به جوانان اروپا و آمریکای‌شمالی توصیه کردند: اجازه ندهید ریاکارانه، تروریست‌های تحت استخدام خود را به عنوان نمایندگان اسلام به شما معرفی کنند و اسلام را از طریق منابع اصیل و مآخذ دست اوّل آن بشناسید و با اسلام از طریق قرآن و زندگی پیامبر (ص) آشنا شوید.

حضرت آیت الله خامنه‌ای همچنین با تاکید بر ایجاد پرسش‌های جدید در ذهن کنجکاو و جست وجوگر جوانان اروپا و آمریکای‌شمالی درخصوص اصل دین اسلام، خاطرنشان کردند: فرصت تلاش در جهت یافتن پاسخ این پرسش‌ها را برای فهم صحیح و درک بدون پیشداوری از اسلام از دست ندهید تا آیندگان این برهه از تاریخ، تعامل غرب با اسلام را با آزردگی کمتر و وجدانی آسوده‌تر به نگارش درآورند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی 29 نوامبر 2015 نیز با انتشار دومین نامه خطاب به جوانان غربی، انگیزه نوشتن این نامه را حوادث تلخی که تروریسم کور 13 نوامبر همان سال در فرانسه رقم زد، عنوان کردند. 

کلیدواژه