دلو 01, 1396 18:03 Asia/Kabul
  • بروجردی: آمریکا برای تخریب روابط ایران و چین تلاش می‌کند

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران با اشاره به تلاش آمریکا برای تخریب روابط ایران و چین گفت: حجم مبادلات دو کشور سبب استحکام روابط دوجانبه شده است.

«علاءالدین بروجردی» روز یکشنبه در دیدار «پانگ سن» PANG Sen  سفیر چین در تهران افزود: تلاش درجهت رفع موانع موجود در مسیر تحکیم و تقویت هرچه بیشتر ارتباطات دوجانبه، نقش مهمی در گسترش مبادلات اقتصادی و توسعه همکاری‌های ایران و چین در زمینه‌های مورد علاقه خواهد داشت.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران، به تلاش آمریکا و برخی دشمنان برای تخریب روابط تهران و پکن اشاره کرد و گفت: روابط ایران و چین از استحکام خوبی برخوردار است؛ به نحوی که دشمنان هیچگاه نمی‌توانند به آن آسیب برسانند.

بروجردی همچنین با ابراز تاسف از حادثه آتش سوزی و غرق شدن نفتکش ایرانی سانچی در سواحل شرق چین، از تلاش امدادگران چینی برای مهار آتش و نجات جان خدمه نفتکش ایرانی قدردانی و ابرازامیدواری کرد: اطلاعات موجود در جعبه سیاه نفتکش ایرانی بتواند ابعاد پنهان و به علل وقوع حادثه کمک کند.

«پانگ سن» PANG Sen سفیر چین در ایران هم دراین دیدار ضمن ابراز همدردی با خانواده جانباختگان نفتکش ایرانی سانچی و همه مردم ایران گفت: امدادگران چینی برای مهار آتش و نجات جان خدمه نفتکش ایرانی تلاش بسیاری کردند اما متاسفانه به دلیل حجم زیاد نفت و میعانات گازی مشتعل شده قادر به کنترل آن نشدند.

سفیر چین در ایران همچنین با امیدواری به رفع موانع موجود در مسیر توسعه مبادلات و همکاری‌های دو کشور خاطرنشان کرد: سفر مسوولان سیاسی و پارلمانی دو کشور نقش مهمی در گسترش ارتباطات دوجانبه دارد.

کلیدواژه