دلو 01, 1396 19:23 Asia/Kabul
  • ولید المعلم: آمریکا بر مداخله حامیان تروریسم در سوریه اصرار دارد

وزیر خارجه سوریه گفت: انتظار می‌رفت حامیان تروریسم در منطقه، به دخالت در امور سوریه پایان دهند اما به نظر می‌رسد آمریکا اصرار دارد این کشورها به مداخلات خود ادامه دهند.

«ولید المعلم» روز یکشنبه در دیدار «کمال خرازی» رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران در دمشق، به برگزاری نشست مختلف درباره حل بحران سوریه در شهرهای آستانهِ قزاقستان، سوچیِ روسیه، ژنوِ سوئیس و وینِ اتریش اشاره کرد و افزود: هر تصمیمی که گرفته می‌شود باید براساس منافع مردم و بدون تحمیل نظرات خارجی و به ویژه دشمنان مردم سوریه باشد.

وزیر خارجه سوریه تصریح کرد: قانون اساسی سوریه باید در داخل این کشور و با شرکت همه گروه‌ها تدوین شود و قانونی را که از خارج خاک سوریه بر مردم این کشور تحمیل شود، پذیرفته نخواهد شد.

«کمال خرازی» رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران نیز در این دیدار بر هماهنگی بیشتر کشورهای متحد سوریه تاکید کرد و گفت: با وجود پیروزی‌های اخیر در صحنه میدانی سوریه باید حاکمیت به تمام سرزمین سوریه برگردد و قوانین طوری تنظیم شود که آینده درازمدت سوریه مدنظر قرار گیرد.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران، پنجشنبه گذشته پس از شرکت در دومین کنفرانس بین‌المللی «اعراب و ایران، به سمت آینده‌ای مشترک، امنیت، ثبات و همکاری» از لبنان وارد سوریه شد. کمال خرازی با «بشار اسد» رئیس جمهوری و «هلال الهلال» جانشین دبیرکل حزب بعث سوریه در دمشق هم دیدار و گفت و گو کرده است.

کلیدواژه