دلو 02, 1396 13:30 Asia/Kabul
  • هشدار جنگنده های ایران به 2 فروند ناو جنگی بیگانه

سخنگوی رزمایش محمد رسول الله (ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه از هشدار جنگنده ارتش ایران به 2 فروند ناو جنگی بیگانه خبر داد .

امیر دریادار «سید محمود موسوی» خاطرنشان کرد در ساعات اولیه مرحله نمایش قدرت رزمایش محمد رسول الله (ص)، 2 فروند ناو جنگی بیگانه که به منظور پایش یگان های نیروی دریایی ارتش ایران به محدوده رزمایش نزدیک شدند توسط پهپادهای این نیرو به صورت دقیق شناسایی شدند.

سخنگوی رزمایش محمد رسول الله (ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود : پس از اعلام این موضوع به قرارگاه تاکتیکی رزمایش ، جنگنده های ارتش ایران با پرواز بر فراز این 2 ناو به آنها هشدار و این ناوها منطقه رزمایش را ترک کردند.

رزمایش مشترک محمد رسول الله (ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران از صبح امروز (دوشنبه) با اعلام رمز یا «رسول الله» توسط امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران از عرشه ناو موشک انداز «فلاخن» در سواحل جنوبی ایران آغاز شد.

امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» خاطرنشان کرد این رزمایش با حضور نیروهای دریایی، هوایی، زمینی و پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران در سواحل مکران و دریای عمان تا مدار 15  درجه شمالی  به مدت دو روز در وسعت سه کیلومتر مربع برگزار می شود.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه بخشی از این رزمایش در آب های بین المللی به اجرا درمی آید، تصریح کرد پیام این رزمایش صلح و دوستی برای کشورهای منطقه و افزایش توان جمهوری اسلامی ایران برای تامین امنیت آبها و خطوط انتقال انرژی در منطقه است.

 

کلیدواژه