روحانی: دولت برای حل مشکلات و توسعه کشور مصمم است
(last modified Tue, 23 Jan 2018 04:57:28 GMT )
دلو 03, 1396 09:27 Asia/Kabul
  • روحانی: دولت برای حل مشکلات و توسعه کشور مصمم است

رئیس جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: دولت برای حل مشکلات و توسعه ایران در بخش های مختلف مصمم است.

حسن روحانی رئیس جمهوری ایران دوشنبه شب در دومین گفتگوی زنده تلویزیونی با مردم پس از آغاز به کار دولت دوازدهم با ارائه گزارش عملکرد دولت گفت: رئیس جمهوری به وعده های خود برای تحقق خواسته ها و مسایل مورد توجه مردم پایبند است.

رئیس جمهوری با تاکید بر مقطعی بودن نوسانات ارزی در چند روز گذشته گفت: کمبود منابع ارزی در کشور بی اساس است .روحانی گفت: وعده دولت به مردم این است که ارز مورد نیاز کشور را تامین کند و خوشبخانه درآمد ارزی کشور بسیار بیشتر از مخارج ارزی آن است بطوریکه پیش بینی می شود تا پایان امسال (1396 خورشیدی) درآمدهای ارزی ایران به بیش از 90میلیارد دلار خواهد رسید.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: درآمد ارزی کشور از کل مخارج ارزی کشور به مراتب بیشتر است و سال آینده درآمد ارزی ایران از سال جاری نیز بیشتر خواهد بود.

رییس جمهوری با بیان اینکه اشکالاتی از دوران تحریم در کشور باقیمانده است - ادامه داد: برخی از اشکالات از بین رفته و برخی نیز باقی مانده است که از آن جمله مسئله ارتباطات ما با بانک های منطقه و جهان است که این ارتباطات هنوز به مرحله ای ایده آل نرسیده است.

در آغاز این گفتگو، رئیس جمهوری با تبریک فرارسیدن سالروز ولادت حضرت زینب کبری (س)، از حادثه برای نفتکش ایرانی در سواحل چین بعنوان حادثه ای تلخ در این مدت یاد کرد و گفت: دولت کمیته ای را برای پیگیری و بررسی علل این حادثه تعیین کرده است.

16 جدی یک فروند کشتی باری چینی- هنگ‌کنگی در سواحل شرق چین به یک نفتکش ایرانی برخورد کرد که این حادثه به انفجار و آتش‌سوزی نفتکش ایرانی منجر شد. 32 خدمه نفتکش ایرانی (30 ایرانی و دو بنگلادشی) در این حادثه جان باختند.  

 

کلیدواژه