سنبله 14, 1395 08:47 Asia/Kabul
  • علاءالدین بروجردی در دیدار با کن تارو سونواورا
    علاءالدین بروجردی در دیدار با کن تارو سونواورا

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران گفت، مبارزه با تروریسم نیازمند عزم جهانی و همکاری همگانی است.

"علاءالدین بروجردی"رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران روز شنبه در دیدار "کن تارو سونواورا "وزیر دولت در امور خارجی ژاپن در تهران گفت، آمریکا و متحدانش با حمایت های مالی و تسلیحاتی و تقویت گروه های تروریستی مرتکب اشتباه بزرگی شدند که امروزه مهار آن نیازمند همکاری های جمعی و بین المللی همه کشورهای جهان است.

به گزارش ایرنا؛ بروجردی در این حال تاکید کرد،ایران در مبارزه با تروریسم جدی است و همکاری اطلاعاتی با ژاپن در این زمینه می تواند یکی از موارد همکاری ها باشد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران با بیان اینکه ارتباط پارلمانها و دولتهای ایران و ژاپن در سطح بالایی است،گسترش همکاریهای دوجانبه برای ارتقای روابط در زمینه های مختلف را خواستار شد.

نماینده مجلس شورای اسلامی ایران همچنین با محکوم کردن حملات عربستان به یمن،گفت،حمله سعودیها به یمن و کشته و زخمی شدن افراد غیر نظامی و هزاران کودک با هر منطقی، محکوم است.

وزیر دولت در امور خارجی ژاپن نیز هدف از سفر به ایران را رایزنی جهت عملیاتی شدن زمینه های همکاری دو کشور اعلام کرد و گفت،همکاریهای علمی، هسته ای، پزشکی و محیط زیست از جمله زمینه های مورد علاقه توکیو برای گسترش همکاری ها با ایران است.

کلیدواژه