سازمان ملل: ایران بیش از میزان مشخص شده به پناهندگان خدمات ارائه می کند
(last modified 1396-11-03T08:27:31+00:00 )
دلو 03, 1396 12:57 Asia/Kabul
  • سازمان ملل: ایران بیش از میزان مشخص شده به پناهندگان خدمات ارائه می کند

رئیس دفتر نمایندگی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در استان فارس (جنوب ایران) گفت: جمهوری اسلامی ایران بیش از میزان مشخص شده به پناهندگان خدمات ارائه و از آنان حمایت می کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «الکساندر کیشارا»  روز سه شنبه در همایش «افغانستان شناسی» در شیراز تصریح کرد کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان با جمهوری اسلامی ایران برای ارائه خدمات بهتر به پناهجویان همکاری خواهد کرد.

رئیس دفتر نمایندگی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در استان فارس نقش کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان را «حمایتی» برشمرد و افزود، نقش اصلی در کمک به پناهندگان را جمهوری اسلامی ایران ایفا می کند.

«الکساندر کیشارا» همچنین گفت: بر اساس استراتژی راهبردی توافق شده میان ایران، افغانستان، پاکستان و کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان مقرر شده است به حوزه هایی مانند آموزش و پرورش، بهداشت و درمان و معیشتی پناهندگان به صورت خاص توجه شود.

رئیس دفتر نمایندگی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در استان فارس از دولت و ملت ایران به دلیل حمایت از پناهندگان به ویژه پناهجویان افغان قدردانی کرد.

ایران بارها اعلام کرده است از هیچ کمکی برای بازسازی و بهبود اوضاع امنیتی در افغانستان دریغ نخواهد کرد.

هم  اکنون بیش از دو میلیون مهاجر افغان درایران زندگی می کنند.

مقامات افغان بارها از حمایت های ایران از ملت و دولت افغانستان قدردانی کرده اند.

مقامات سازمان ملل نیز بارها با قدردانی از خدمات جمهوری اسلامی ایران به پناهجویان تاکید کرده‌اند ایران مدارس، دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و مرزهای خود را به روی پناهندگان باز کرده است؛ به گونه‌ای که این افراد همانند مردم ایران از همه مزایا برخوردار هستند.

 

کلیدواژه