شرایط نام‌نویسی داوطلبان غیرایرانی در کنکور سراسری 97 اعلام شد
(last modified Tue, 23 Jan 2018 08:43:46 GMT )
دلو 03, 1396 13:13 Asia/Kabul
  • شرایط نام‌نویسی داوطلبان غیرایرانی در کنکور سراسری 97 اعلام شد

سازمان سنجش آموزش ایران، شرایط نام‌نویسی داوطلبان کنکور سراسری غیر ایرانی را اعلام کرد و این داوطلبان بر اساس چند شرط و رعایت ضوابط می‌توانند نسبت به ثبت نام و شرکت در کنکور سراسری ایران اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، سازمان سنجش آموزش ایران، شرایط نام‌نویسی داوطلبان کنکور سراسری غیر ایرانی را اعلام کرد و داوطلبان شرکت کننده غیرایرانی بر اساس چند شرط و رعایت ضوابط می‌توانند نسبت به ثبت نام و شرکت در کنکور سراسری ایران اقدام کنند.

در این اطلاعیه آمده است که مهاجرین خارجی به جز شرایط عمومی و اختصاصی این آزمون باید چند نکته دیگر را مورد توجه قرار داده و براساس تطابق شرایط خود امکان شرکت در کنکور را دارند که در ادامه مطرح می‌شود:

1) فقط اتباع غیرایرانی مقیم ایران و دارای اقامت قانونی مجاز به ثبت‌نام در آزمون سراسری هستند و در صورت شرکت اتباع غیرایرانی مقیم سایر کشورها پذیرش آنان لغو می‌شود.

2) حداکثر مدت تحصیل مجاز در مقطع کارشناسی پیوسته در دوره‌های پیام نور 5 سال و در صورت افزایش سنوات تمدید نیم سال تحصیلی به مدت دو نیم سال طبق تصمیم‌گیری کمیسیون موارد خاص دانشگاه انجام می‌شود.

3) متقاضیان تحصیل غیرایرانی مجاز به انتخاب رشته در مناطق غیرمجاز تردد و اسکان اتباع غیرایرانی نیستند.

4) تمام متقاضیان تحصیل در دانشگاه‌ها مشمول این شیوه‌نامه هستند.

5) متقاضیان تحصیل ملزم به مطالعه دقیق دفترچه راهنما و رعایت ضوابط پذیرش هستند.

6) پذیرش متقاضیان تحصیل در رشته‌هایی که منجر به ایجاد تعهداتی برای ایران شود (از جمله تعهدات استخدامی) ممنوع است.

7) جمهوری اسلامی ایران هیچگونه تعهدی برای صدور مجوز اقامت خانواده این متقاضیان ندارد.

8) تمامی اتباع غیرایرانی به دلیل نداشتن تابعیت غیرایرانی مشمول قانون نظام وظیفه نمی‌شوند.

به گزارش فارس، داوطلبان شرکت در کنکور سراسری سال 97 دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ایران تا هشتم بهمن/ دلو مهلت ثبت‌نام از طریق سایت sangesh.org  را دارند.