دلو 03, 1396 18:08 Asia/Kabul
  • شلیک موفقیت آمیز موشک قدیر از ناوشکن نیروی دریایی ارتش ایران

در دومین روز از مرحله اصلی رزمایش مشترک "محمد رسول الله (ص)- 5" ارتش جمهوری اسلامی ایران، یگان‌های شناور نیروی دریایی توانستند با شلیک یک فروند موشک کروز برد بلند "قدیر"، شناور دشمن فرضی را در فاصله دور و در عمق دریای عمان منهدم کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، موشک کروز برد بلند قدیر که برای اولین بار است، توسط یگان های شناور نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران آزمایش عملیاتی می‌شود، یک موشک پیشرفته با قابلیت آماده سازی سریع، ارتفاع پروازی پایین، ضد جنگ الکترونیک، برخورداری از نقطه چرخش و دقت بالای ناوبری است که جزو موشک های پیشرفته و به روز ضد سطحی به شمار می رود.

از مهمترین ویژگی‌های موشک کروز قدیر، انهدام دقیق اهداف و قدرت تخریب بالاست که این ویژگی در رزمایش مشترک "محمد رسول الله (ص)- 5" ارتش جمهوری اسلامی ایران با موفقیت مورد ارزیابی قرار گرفت.

رزمایش مشترک "محمد رسول الله (ص)- 5" ارتش جمهوری اسلامی ایران، با حضور نیروهای دریایی، هوایی، زمینی و پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) در سواحل مکران و دریای عمان تا مدار 15 درجه شمالی به مدت دو روز در وسعت سه کیلومتر مربع برگزار می شود.

پیام این رزمایش دو روزه صلح و دوستی برای کشورهای منطقه و افزایش توان جمهوری اسلامی ایران برای تامین امنیت آبها و خطوط انتقال انرژی در منطقه است.

کلیدواژه