شمخانی: امکان مذاکره مجدد در برجام وجود ندارد
(last modified 1396-11-04T04:44:55+00:00 )
دلو 04, 1396 09:14 Asia/Kabul
  • شمخانی: امکان مذاکره مجدد در برجام وجود ندارد

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران گفت : برجام یک سند کامل و غیر قابل تجزیه است و امکان مذاکره مجدد در مورد آن تحت هیچ شرایطی وجود ندارد .

«علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در گفت و گو با شبکه العالم درباره اقدامات اخیر امریکا برای به چالش کشاندن برجام تصریح کرد:توافق برجام حداقل مطالبات جمهوری اسلامی ایران برای دستیابی به توافق با پنج به علاوه یک است.

شمخانی با اشاره به کارشکنی آمریکا در اجرای تعهدات برجامی افزود: در حالی که علی رغم پایبندی کامل ایران به تعهدات خود، هنوزبخشی از گشایش های اقتصادی که می بایست در چارچوب تعهدات آمریکا و حتی اروپا محقق می گردید انجام نشده است ، صحبت کردن در مورد بازبینی برجام، بیانی وقیحانه وناشی از توهم رئیس جمهوری آمریکا است.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در شورای عالی امنیت ملی ایران درباره توان موشکی ایران هم گفت:توان موشکی جمهوری اسلامی ایران کاملاً بومی و بر گرفته از تجربه 8 سال دفاع مقدس و مظلومیت مردم ایران در تامین نیازمندیهای اولیه برای دفاع در برابر تجاوز است  و مسیر تکامل خود را در چارچوب بازدارندگی در برابر تهدیدات با قدرت ادامه خواهد داد.

شمخانی افزود: در چارچوب اجماع کامل مجموعه مسئولان جمهوری اسلامی ایران، تهران هیچگونه مذاکره ای در موضوع موشکی و توان دفاعی خود با هیچ کشوری نخواهد کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران همچنین تصریح کرد: اقدامات جمهوری اسلامی ایران در منطقه هیچگونه مغایرتی با قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد نداشته و تلاش‌های آمریکا برای تصویرسازی غلط از رفتارهای ثبات آفرین جمهوری اسلامی ناشی از شکست واشنگتن و همپیمانان  آن در استفاده ابزاری از تروریسم در منطقه است. 

 

کلیدواژه