دلو 05, 1396 09:22 Asia/Kabul
  • بروجردی: ایران درباره برنامه موشکی خود با هیچ کشوری مذاکره نمی‌کند

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران تاکید کرد، تهران درباره برنامه موشکی خود با هیچ کشوری مذاکره نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، «علاءالدین بروجردی» در دیدار با «دیوید مک آلیستر» رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا در بروکسل با تاکید بر مخالفت جدی ایران با استفاده از سلاح های کشتار جمعی و هسته ای اظهار داشت: تنها راه تحقق سیاست راهبردی بازدارندگی از تهاجم احتمالی دشمن، توانمندی موشکی است که با هیچ کشوری قابل مذاکره نیست.

بروجردی همچنین مخالفت‌های مکرر اتحادیه اروپا با سیاست‌های ضد برجامی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا را نشانه‌های خوبی از اقدام در چارچوب منافع این اتحادیه و جدای از سیاست های آمریکا دانست.

علاءالدین بروجردی در ادامه با اعلام آمادگی تهران برای گسترش همکاری ها با کشورهای اروپایی در چارچوب منافع و احترام متقابل تاکید کرد: مبارزه با تروریسم، فصل مشترک همکاری ایران با بسیاری از کشورها از جمله اتحادیه اروپا است.

«دیوید مک آلیستر» David McALLISTER نیز در این دیدار با تاکید بر حمایت اتحادیه اروپا از توافق هسته ای ایران گفت: مذاکرات میان مقامات دو طرف در ایجاد فهم و تقویت نقاط مشترک همکاری های دوجانبه را ممکن خواهد ساخت.

بر اساس این گزارش، «محمدمهدی برومندی» نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و شوشتری رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی، علاءالدین بروجردی را در سفر به بروکسل همراهی می کنند.

کلیدواژه