دلو 06, 1396 11:38 Asia/Kabul
  • ایران: رژیم صهیونیستی هسته مشکلات خاورمیانه است

معاون نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد، رژیم صهیونیستی را هسته مشکلات خاورمیانه دانست که سیاست‌های تجاوزگرانه و توسعه‌طلبانه آن، وضعیت را بدتر کرده است.

به گزارش رادیو دری،«اسحاق آل‌حبیب» روز پنجشنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد با موضوع «فلسطین و خاورمیانه» گفت: ایران حمایت خود از فلسطین را دوباره اعلام می‌کند و با درک رنج و بی‌عدالتی که دهه‌ها در حق فلسطینی‌ها اعمال شده است؛ از حق حاکمیت و تعیین سرنوشت فلسطینی‌ها و تشکیل کشور فلسطین با پایتختی قدس‌شریف حمایت می‌کند.

«اسحاق آل‌حبیب» با یادآوری سوابق جنایات رژیم صهیونیستی ضد مردم فلسطین تصریح کرد: شورای امنیت بارها شهرک‌سازی این رژیم را محکوم کرده اما رژیم اسرائیل همواره درحال انکار حقوق فلسطینی‌ها و تحکیم اشغالگری است.

معاون نماینده ایران در سازمان ملل متحد خاطرنشان کرد: شهرک‌سازی رو به رشد رژیم صهیونیستی نه فقط تخلف از کنوانسیون چهارم ژنو، بلکه جنایت جنگی است که نشان می‌دهد  اسرائیل همه سیستم‌های بین‌المللی حاکم بر سلاح‌های کشتارجمعی را نادیده گرفته است. 

«اسحاق آل‌حبیب» تاکید کرد: جای تاسف است که شورای امنیت در حل موضوعات مهمی چون اشغال دائم فلسطین و یا بمباران یمن در سه سال گذشته شکست خورده است؛ بمبارانی که گرسنگی، بیماری و نابودی مردم یمن را به همراه داشته است.

معاون نماینده ایران در سازمان ملل متحد همچنین با اشاره به تلاش‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی برای تغییر دادن واقعیت‌ها در منطقه خاورمیانه گفت: متاسفانه این دو رژیم در تلاش برای جاانداختن «ایران‌هراسی» در منطقه هستند.

کلیدواژه