دلو 08, 1396 16:18 Asia/Kabul
  • بروجردی: آمریکا همچنان به دنبال حمایت از تروریست ها در سوریه است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران گفت: عملکرد آمریکا نشان می دهد همچنان از تروریست و ایجاد ناامنی و تجزیه کشورهای منطقه حمایت می کند.

«علاءالدین بروجردی» روز یکشنبه در حاشیه نشست علنی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران درباره طرح تجزیه سوریه در سناریوی جدید آمریکا افزود: جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی سوریه دفاع می کند همچنان که در سال های گذشته نیز یکی از حامیان دفاع از مردم و کشور سوریه بوده و در بخش هایی هم به نتیجه رسیده است.

سند فاش شده گروه موسوم به «واشنگتن» (آمریکا، انگلیس، فرانسه، عربستان سعودی و اردن) شامل حذف اختیارات ریاست جمهوری، متمرکز نبودن قدرت در دست حکومت مرکزی و اعمال قیمومیت مستقیم سازمان ملل بر سوریه است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران تصریح کرد: انتقاد به عملکرد «دونالد ترامپ» و سیاست داخلی و منطقه ای وی، موضوعی فراگیر شده چراکه آمریکا تلاش می کند با تاثیرپذیری از رژیم صهیونیستی چهره منفی از ایران را ترسیم کند.

وی همچنین در خصوص حمله ترکیه به منطقه عفرین سوریه گفت: اقدام ترکیه عکس العمل اقدامات آمریکا است، چراکه آمریکایی ها پس از شکست پروژه داعش با تشکیل ارتش کُردی 30 هزار نفری نسبت به تجزیه سوریه اقدام می کنند.

حملات نظامی ارتش ترکیه به شهر عفرین در ولایت حلب، تحت عنوان «شاخه زیتون» از 20 ژانویه 2018 (30 جدی) آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

کلیدواژه