دلو 10, 1396 09:35 Asia/Kabul
  •  ادامه فرافکنی های رئیس جمهوری آمریکا علیه ایران

رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه در ادامه فرافکنی های خود علیه ایران، جمهوری اسلامی ایران را به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده در منطقه متهم کرد و مدعی شد ایران به یمن سلاح ارسال می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، «دونالد ترامپ» در ضیافت ناهار با نمایندگان کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل ادعا کرد جهان با مشکلات امنیتی فراوانی از جمله فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران در خاورمیانه مواجه است.

ترامپ پیش از نیز بارها ایران را که نقشی اساسی در مبارزه با تروریست های مورد حمایت واشنگتن در منطقه دارد به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده متهم کرده بود.

این ضیافت نهار را «نیکی هیلی» نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل ترتیب داده بود.

«نیکی هیلی» پیش از این ضیافت، در حضور نمایندگان کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل، با نشان دادن آهن‌پاره‌هایی که ادعا می‌کرد لاشه موشک‌های ایرانی است، نمایش تبلیغاتی جدیدی علیه ایران به پا کرد.

«هیلی»  پیشتر نیز بارها بدون اشاره به حمایت‌های تسلیحاتی بی‌دریغ واشنگتن از عربستان برای بمباران مردم مظلوم یمن، ایران را به تجهیز جنبش انصارالله یمن برای حمله موشکی به عربستان متهم کرده بود.

این در حالی است که «فرحان حق» معاون سخنگوی سازمان ملل  و «جفری فلتمن» معاون دبیرکل سازمان ملل این ادعای «هیلی» را رد کردند.

مقامات یمنی نیز بارها تاکید کرده اند قدرت دفاعی ارتش این کشور کاملا بومی و با وجود محاصره همه جانبه یمن توسط رژیم سعودی روز به روز در حال افزایش است.

عربستان با حمایت آمریکا از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است. جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون ها یمنی منجر شده است.

رژیم سعودی و آمریکا تاکنون به دلیل مقاومت مردم یمن نتوانسته اند به اهداف خود در این کشور (به قدرت رساندن  دست نشاندگان خود در یمن) برسند.

 

کلیدواژه