ظریف خطاب به آمریکایی‌ها: سعی کنید دوباره «شواهد» را جعل کنید
(last modified 1396-11-10T07:32:56+00:00 )
دلو 10, 1396 12:02 Asia/Kabul
  •  ظریف خطاب به آمریکایی‌ها: سعی کنید دوباره «شواهد» را جعل کنید

وزیر خارجه ایران به نمایش مضحک تولید مدرک علیه جمهوری اسلامی ایران توسط آمریکا واکنش نشان داد.

«محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران در صفحه شخصی خود در توئیتر با انتشار عکسی از یک بسته «پفک نمکی» در کنار عکس بقایای موشکی که آمریکایی‌ها ادعا می‌کنند ساخت ایران است، نوشت: «باید به آنها گفته شده باشد موشکی که در آسمان توسط پاتریوت نابود شده کاملا سالم به زمین فرود نمی‌آید لذا این بار قطعاتی از موشک را نشان دادند؛ اما با آرم مؤسسه استاندارد ایران که ما روی بسته‌های غذایی بکار می‌بریم.»

ظریف افزود: سعی کنید دوباره «شواهد» را جعل کنید.

«نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل روز دوشنبه در حضور نمایندگان کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل در نیویورک، با نشان دادن آهن‌پاره‌هایی که ادعا می‌کرد لاشه موشک‌های ایرانی است، نمایش تبلیغاتی جدیدی علیه ایران اجرا کرد.

هیلی پیشتر نیز بارها بدون اشاره به حمایت‌های تسلیحاتی واشنگتن از عربستان برای بمباران مردم مظلوم یمن، ایران را به تجهیز جنبش انصارالله یمن برای حمله موشکی به عربستان متهم کرده بود.

این در حالی است که «فرحان حق» معاون سخنگوی سازمان ملل  و «جفری فلتمن» Jeffrey  Feltman معاون دبیرکل سازمان ملل  ادعای آمریکا و عربستان را ضد ایران رد کردند.

مقامات یمنی نیز بارها تاکید کرده‌اند قدرت دفاعی ارتش این کشور کاملا بومی و با وجود محاصره همه جانبه یمن توسط عربستان روز به روز در حال افزایش است.

 

کلیدواژه