دبیرکل احزاب سیاسی در آسیا: ایران، نقش مهمی در صلح جهانی دارد
(last modified Fri, 02 Feb 2018 11:41:36 GMT )
دلو 13, 1396 16:11 Asia/Kabul
  • دبیرکل احزاب سیاسی در آسیا: ایران، نقش مهمی در صلح جهانی دارد

دبیرکل احزاب سیاسی در آسیا، تداوم اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را برای کشورهای آسیایی مهم دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران نقش مهمی در برقراری صلح جهانی دارد.

«هان جوزه ونیشیا» Hon Jose VENECIA روز جمعه در بیست و نهمین دوره نشست کمیته دائمی کنفرانس بین‌المللی احزاب آسیایی و دومین کنفرانس ویژه راه ابریشم در تهران افزود: باید در نشست احزاب سیاسی در آسیا، یکدیگر را حمایت کرد و نشست تهران، نقطه عطفی برای همکاری احزاب در آسیا است.

دبیرکل احزاب سیاسی درآسیا تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1979 و تشکیل جمهوری اسلامی ایران، احزاب فعال شدند.

«هان جوزه ونیشیا» تاکید کرد، برای رسیدن به صلح‌جهانی به ویژه در کشورهای عربی و حاشیه جنوبی خلیج فارس حمایت از ایران و رهبری آن نیاز است. 

دبیرکل احزاب سیاسی در آسیا با بیان اینکه ایران می‌تواند رابط بین احزاب آسیایی باشد، گفت: با کمک یکدیگر می‌توان مشکلات احزاب سیاسی را حل کرد.

بیست و نهمین دوره نشست کمیته دائمی کنفرانس بین‌المللی احزاب آسیایی (ICAPP) و دومین کنفرانس ویژه «راه ابریشم» صبح امروز جمعه با مشارکت رهبران، دبیران کل و مقامات ارشد 40 حزب و سازمان سیاسی از 25 کشور آسیایی و مسوولان سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در تهران آغاز به کار کرد.