سفیر ایران دراسپانیا: آمریکا در صدد هراس افکنی شرکت های اروپایی برای ورود به ایران است
(last modified 1396-11-14T04:21:04+00:00 )
دلو 14, 1396 08:51 Asia/Kabul
  • سفیر ایران دراسپانیا: آمریکا در صدد هراس افکنی شرکت های اروپایی برای ورود به ایران است

سفیر ایران در اسپانیا، هدف رئیس جمهوری آمریکا از حمله به برجام را هراس افکنی در شرکت های اروپایی برای ورود به بازار ایران اعلام کرد.

به گزارش ایرنا،«محمد حسن فدایی فرد» سفیر ایران در اسپانیا روز جمعه در آستانه سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، در دیدار جمع کثیری از دبیران ارشد بین الملل رسانه های گروهی و نمایندگان اندیشکده های سیاسی-راهبردی اسپانیا، گفت: برجام یک توافق چندجانبه بین المللی است که مورد حمایت قطعنامه شورای امنیت و جامعه بین المللی شامل اتحادیه اروپا قرار دارد، لذا هرگونه مذاکره یا تغییر در برجام منتفی است. 

فدایی فرد، توانمندی موشکی ایران را رکن اساسی استراتژی دفاع ملی بر پایه دو رکن تدافعی و بازدارندگی با هدف تضمین ثبات منطقه ای و پیشگیری از ماجراجویی نااهلان دانست و هرگونه مذاکره در مورد توانمندی دفاعی ایران را غیرممکن اعلام کرد. 

سفیر ایران در اسپانیا توهم و اشتباه محاسباتی بازیگران منطقه ای، فرا منطقه‌ای و ایجاد و تسلیح و تأمین مالی تروریست ها را موجب برهم خوردن ثبات و امنیت منطقه، ویرانی کشورهای عراق، سوریه، یمن و افغانستان، کشتار صدها هزار انسان بی‌گناه و آواره شدن میلیون ها نفر دانست.

فدایی فرد بازگشت صلح و ثبات به منطقه را منوط به دست برداشتن برخی از کشورها و رژیم ها از سناریوهای استیلاجویانه و احترام به رأی ملت ها در تعیین سرنوشت خود دانست و نسبت به بازگشت تروریست ها به شهرهای خود و یا ایجاد پایگاه های بحرانی جدید هشدار داد.

 

کلیدواژه