تقدیر سازمان ملل از مهمان نوازی ایران از سه میلیون مهاجر
(last modified 1395-06-14T13:22:13+00:00 )
سنبله 14, 1395 17:52 Asia/Kabul
  • تقدیر سازمان ملل از مهمان نوازی ایران از سه میلیون مهاجر

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور انساندوستانه، جمهوری اسلامی ایران را بزرگترین پذیرنده پناهندگان در جهان معرفی کرد.

به گزارش ایرنا؛ "استفان اوبراین" معاون دبیرکل سازمان ملل در امور انسان‌دوستانه روز یکشنبه در دیدار با "عبدالرضا رحمانی‌فضلی" وزیر کشور ایران در تهران ضمن قدردانی از جمهوری اسلامی ایران به دلیل پذیرش مهاجران افغان گفت: مهمان‌نوازی تاریخی ایران از سه میلیون مهاجر و پناهنده بزرگترین مهمان‎نوازی است.

اوبراین همچنین ضمن تسلیت جان باختن 4 نفر در حادثه اخیر سیل و توفان در شمال ایران افزود: جمهوری اسلامی ایران در موضوع مقابله با حوادث طبیعی و بحران‌ها دارای تجربه زیادی بوده و جامعه جهانی بر این باور است که باید از تجربه و ظرفیت ایران در این زمینه استفاده کرد.

وزیر کشور ایران نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه بار اصلی کنترل و مدیریت بحران در ایران بر دوش مردم است، گفت: وظیفه اصلی سازمان‌های امدادرسان در ایران در درجه اول پیش‌بینی و پیشگیری از حوادث، سرعت عمل و ارایه خدمات به موقع امدادرسانی به حادثه دیدگان است.

رحمانی‌فضلی با اشاره به موضوع ریزگردها به عنوان بحران بزرگ منطقه‌ای تصریح کرد: حل این بحران مستلزم همکاری‌های گسترده منطقه‌ای و بین المللی است.

وزیر کشور ایران درباره حضور سه میلیون مهاجر افغان در ایران نیز افزود: کمک‌های کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در این زمینه دو درصد هزینه‌ها هم نمی‌شود، به ویژه آن که 350 هزار دانش آموز و 11 هزار دانشجوی افغانستانی در ایران تحصیل می‌کنند.

رحمانی‌فضلی با بیان این که تامین معیشت و کشت جایگزین می‌تواند به بهبود شرایط جامعه افغانستان و کاهش تولید و قاچاق مواد مخدر کمک کند گفت: اگر همکاری‌های بین المللی در این زمینه انجام نگیرد خطر پیوند تروریسم و قاچاق مواد مخدر با توجه به گردش مالی 60 میلیارد دلاری قاچاق مواد مخدر برای منطقه و جهان وجود دارد.

کلیدواژه