دلو 15, 1396 18:32 Asia/Kabul
  • سفیر ایران در بغداد: ظریف در کنفرانس بازسازی عراق شرکت می کند

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد گفت: «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در کنفرانس بازسازی عراق که 12 تا 14 فوریه (23 تا 25 دلو) در کویت برگزار می شود، شرکت می کند و ایران بطور قاطع در دوران بازسازی نیز از عراق حمایت خواهد کرد.

«ایرج مسجدی» روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: ایران همانگونه که در دوران جنگ علیه گروه تروریستی داعش و امروز در مبارزه با تروریست ها در کنار عراق ایستاد، در دوران بازسازی نیز در کنار دولت و ملت عراق خواهد بود.

سفیر ایران در عراق، همچنین از حضور شرکت های بزرگ ایرانی در کنفرانس بازسازی عراق در کویت خبر داد و گفت: ایران در بازسازی عراق از تمامیت ارضی و همه بخش های جامعه عراق حمایت می کند چرا که همه ملت عراق را واحد و یکپارچه می داند.

مسجدی ارزش تبادل تجاری میان دو کشور را در حال حاضر 12 میلیارد دلار عنوان کرد و افزود: باید برای تقویت روابط اقتصادی و تجاری میان دو کشور بیشتر تلاش کرد.

سفیر ایران در بغداد، همچنین  سفر سالانه بیش از چهار میلیون زائر ایرانی به عراق و دو میلیون زائر و گردشگری عراقی به ایران را از بُعد فرهنگی و همچنین اقتصادی برای دو کشور با اهمیت خواند. 

کلیدواژه