دلو 16, 1396 13:37 Asia/Kabul
  • روحانی: پیروزی انقلاب اسلامی، معجزه‌ای تاریخی و سیاسی بود

رئیس جمهوری اسلامی ایران، پیروزی انقلاب اسلامی را معجزه‌ای تاریخی و سیاسی توصیف کرد.

«حسن روحانی» روز دوشنبه در همایش «طرح‌های نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای و درون شهری و طرح‌های اشتغال‌زایی» در تهران، ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر گفت: اگر حضور، فداکاری، ایثار، ایستادگی و استقامت مردم ایران نبود، امکان نداشت انقلاب اسلامی در برابر رژیم پهلوی که همه قدرت‌های جهانی از او پشتیبانی می‌کردند، پیروز شود.

روحانی با بیان اینکه در آن روزها همه جهان دست به دست همه داده بودند که انقلاب اسلامی موفق نشود افزود: وقوع انقلاب اسلامی یک غافلگیری عمومی در سطح جهان بوجود آورد، زیرا کسی تصور نمی‌کرد نهضتی که به رهبری یک مرجع و شخصیت دینی پایه‌گذاری شده و مردم حاضر در مساجد و حسینیه‌ها آن را دنبال می‌کنند، به پیروزی برسد و از این مِتُد، پیروزی حاصل شود.

رئیس جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: به واسطه انقلاب اسلامی برخی از کشورهای منطقه عصبانی و به آینده خود نگران شدند و منافع قدرت‌های بزرگ نیز به خطر افتاد و این در حالی است که بدخواهان انقلاب اسلامی پس از گذشت 39 سال هنوز می‌خواهند از ملت ایران انتقام بگیرند.

روحانی همچنین با اشاره به اینکه حدود یک میلیارد نفر از مسلمانان جهان در کشورهای شرقی ایران حضور دارند، اظهار کرد: اسلام از دروازه ایران به این کشورها منتقل شده، زیرا ملت ایران به اسلام معتقد بوده و بار مسوولیت نشر آن را خود برعهده گرفته است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه جایگاه ترانزیتی ایران یکی از مزایای فوق‌العاده به‌شمار می‌رود، تاکید کرد: راه آهن چابهار به زاهدان در جنوب شرق ایران با اتصال به شبکه سراسری می‌تواند به یک شاهراه بزرگ بین‌المللی تبدیل شود.

 

کلیدواژه