دلو 16, 1396 19:09 Asia/Kabul
  •  شورای همکاری خلیج فارس در حال فروپاشی است

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین‌الملل، گفت: جمهوری اسلامی ایران، سوریه، عراق، لبنان و یمن متحدان واقعی منطقه هستند، در حالی که شورای همکاری خلیج فارس در حال فروپاشی است.

«علی‌اکبر ولایتی» روز دوشنبه در گفت وگو با خبرگزاری صدا وسیما؛  صدور انقلاب اسلامی را رمز پیروزی‌های منطقه‌ای ایران دانست و افزود: ایران با اتکا به استقلالش اکنون به قدرت اول منطقه تبدیل شده؛ قدرت تأثیرگذاری که نه فقط برای سرنوشت خود می‌تواند تصمیم بگیرد، بلکه بر سرنوشت منطقه نیز اثرگذار است.

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین‌الملل،  تاکید کرد: بدون‌تردید تأثیر ایران در حفظ تعادل و توازن منطقه‌ای و نیز در برقراری امنیت در منطقه از ابرقدرت‌های جهان بیشتر بوده و مقابل طرح آمریکا برای تجزیه عراق  و سوریه ایستاده است.

ولایتی، با بیان اینکه ایران نمی‌تواند بدون برقراری امنیت در مرزها، امنیت داشته باشد، گفت: اگر عراق تجزیه شده بود در مرزهای ایران و منطقه کردستان عراق نیروهای رژیم صهیونیستی مستقر می‌شدند و واقعه شومی در مرزهای ایران رخ می‌داد.

ولایتی تصریح کرد: اندیشه انقلاب اسلامی ایران با همه ویژگی‌هایش صادر شده و توانسته است آثار مثبتی بر جا بگذارد و دیگر آمریکایی‌ها جایی در منطقه نخواهند داشت.

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی درامور بین الملل همچنین ایران را جز امن‌ترین کشورهای منطقه دانست و گفت: ایران جزیره امن و لنگر تعادل منطقه است و اگر ایران نباشد منطقه حساس غرب آسیا دچار به هم ریختگی می‌شود. 

 

کلیدواژه