قاسمی :تلاش آمریکا برای شعله‌ور شدن دوباره آتش جنگ در منطقه
(last modified Wed, 07 Feb 2018 04:12:56 GMT )
دلو 18, 1396 08:42 Asia/Kabul
  • قاسمی :تلاش آمریکا برای شعله‌ور شدن دوباره آتش جنگ در منطقه

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران گفت: شرایط به وجود آمده بعد از شکست داعش ، ممکن است آمریکا را به ایجاد جنگ جدید در منطقه سوق دهد.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری "یونیوز" گفت: نگرانی و ناامیدی‌ای که «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا بعد از شکست داعش دچار آن شده است، امکان دارد به شعله‌ور شدن دوباره آتش جنگ در منطقه منجر شود.

سخنگوی وزارت امورخارجه  ایران به حضور نیروهای آمریکایی در سوریه اشاره کرد و گفت: اظهارات برخی از مقامات آمریکایی نشان می‌دهد که آن‌ها به دنبال ادامه حضور خود در سوریه هستند و برای اجرای نقشه‌های خود به این کشور آمده‌اند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران با یادآوری  عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه تصریح کرد:این دخالت ترکیه امنیت نسبی موجود در سوریه را تهدید می‌کند و منجر به شروع جنگ داخلی می‌شود.

ارتش ترکیه با همکاری گروه مسلح موسوم به "ارتش آزاد سوریه" از 20 ژانویه 2018 حملات نظامی خود را باهدف اعلامی مبارزه با تروریسم در عفرین، شمال سوریه آغاز کرده است.  

قاسمی درباره تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای ضربه زدن به محور مقاومت نیز تأکید کرد: این رژیم اگر نقشه موفقی که اهدافش را محقق کند، داشته باشد، لحظه‌ای در آغاز جنگ ضد مقاومت و کشورهای منطقه تردید نخواهد کرد.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران همچنین از انعقاد قراردادهای تسلیحاتی کشورهای منطقه با آمریکا انتقاد کرد و گفت: "عربستان به دلایل واهی دلارهای نفتی خود را برای خرید تجهیزات نظامی صرف می‌کند."

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران با اشاره به شرایط انسانی اسفناک در یمن  ، از تداوم کشتار زنان و کودکان یمنی توسط عربستان در سکوت مجامع بین‌المللی  و جامعه جهانی انتقاد کرد.

 

کلیدواژه