رشد پرشتاب جمهوری اسلامی ایران در عرصه علوم فنی و مهندسی
(last modified 1396-11-18T07:13:14+00:00 )
دلو 18, 1396 11:43 Asia/Kabul
  • رشد پرشتاب جمهوری اسلامی ایران در عرصه علوم  فنی و مهندسی

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، گفت: پس از گذشت حدود 39 سال از انقلاب اسلامی ایران، موسسات معتبر علمی در جهان ، رشد ایران در عرصه‌ علم و فناوری را پرشتاب ارزیابی کردند.

به گزارش رادیو دری، «­محمد جواد دهقانی» روز چهارشنبه، به بیان اینکه میزان تولید علم ایران پس از انقلاب اسلامی (1979) تا سال 2017، برابر با 377 هزار و 408 بوده است، افزود: ایران سرمایه گذاری های جدی بر روی فناوری راهبردی مانند سلول‏ های بنیادی، انرژی ‏های نو، زیست فناوری، هوا فضا، فناوری نانو، طب ایرانی و گیاهان دارویی انجام داده که این موضوع نام ایران را در بسیاری از علوم راهبردی در کنار کشورهای برتر جهان قرار داده است.

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، تصریح کرد: براساس گزارش اخیر مؤسسه «نیچر ایندکس» Nature Index که 24 ژانویه 2018 منتشر شد، ایران در دهه گذشته با 22 درصد نرخ رشد سالانه در مقایسه با سایر کشورهای جهان، بزرگترین جهش علمی را در حوزه‏ های علوم و فنی مهندسی انجام داده و مقام نخست را در حوزه های علوم و فنی و مهندسی در سطح جهان کسب کرده است.

دهقانی، اظهار کرد: پس از ایران، کشورهای چین و هند با 14 درصد نرخ رشد سالانه جایگاه دوم را به خود اختصاص داده ‏اند و کشورهای برزیل، کره جنوبی، استرالیا، اسپانیا، ایتالیا، روسیه و کانادا به ترتیب در جایگاه های بعدی این رتبه بندی قرار دارند.