دلو 19, 1396 12:51 Asia/Kabul
  • روحانی: نیروی هوایی ارتش ایران همه توطئه‌های آمریکا را خنثی کرد

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: نیروی هوایی ارتش ایران در طول پیروزی انقلاب اسلامی همه توطئه‌های آمریکا را خنثی کرد.

«حسن روحانی» صبح روز پنجشنبه در مراسم آغاز اجرای برنامه ملی بازآفرینی شهری «امید» در تهران، با تبریک ایام دهه مبارک فجر و نامگذاری 19 بهمن/دلو به نام نیروی هوایی افزود: اقدام مهم نیروی هوایی ارتش در سال 1357 (فوریه 1979) در بیعت تاریخی با امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، ضربه نهایی بر پیکره رژیم پوسیده گذشته بود.

رئیس جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: بیعت پرسنل نیروی هوایی ارتش با امام خمینی (ره)، امیدبخش پیروزی شد، توطئه‌های آمریکا را خنثی کرد و در برابر نیروهایی که می‌خواستند، انقلاب اسلامی را سرکوب کنند، ایستاد و جنگید.

روحانی افزود: همه نیروهای مسلح و ارتش ایران در ایام پیروزی انقلاب اسلامی روزهای سختی را گذراندند اما در پایان با پیوستن به مردم و کمک کردن به پیروزی انقلاب اسلامی، نمره قبولی گرفتند.

روحانی به نقش مهم نیروی هوایی ارتش در جنگ تحمیلی عراق با ایران هم اشاره کرد و گفت: نیروی هوایی ارتش در ابتدای جنگ تحمیلی، بزرگترین نور امید را برای پیروزی آفرید و با 140 فروند هواپیمای جنگی به داخل عراق رفت و اهداف استراتژیک را بمباران و روحیه دشمن را خُرد کرد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین برنامه ملی بازآفرینی شهری را ضمن بازسازی مناطق فرسوده، طرحی‌نو برای تامین مسکن دانست و تصریح کرد: مهمترین اصل دولت ایران در بخش مسکن، حفظ سلامتی و زندگی مردم است. 

کلیدواژه