روحانی: پیام انقلاب اسلامی، استقلال و روابط عادلانه با جهان بود
(last modified 1396-11-21T14:52:15+00:00 )
دلو 21, 1396 19:22 Asia/Kabul
  • روحانی: پیام انقلاب اسلامی، استقلال و روابط عادلانه با جهان بود

رئیس جمهوری اسلامی ایران پیام انقلاب اسلامی را استقلال، عدم اجازه به دیگران برای دخالت در امور داخلی ایران و روابط منصفانه و عادلانه با جهان عنوان کرد.

«حسن روحانی» روز شنبه در دیدار سفرا و رؤسای نمایندگی‌ها و سازمان‌های خارجی مقیم تهران، با بیان اینکه 39 سال پیش انقلاب اسلامی به دلیل تحقیر ملت ایران از طریق مداخلات آمریکا و زیر پا گذاشتن احساسات دینی و مذهبی به ثمر نشست گفت: پیام انقلاب اسلامی صدور یک مدل حکومتی به کشورهای منطقه و جهان و تجاوز به کشورهای منطقه نبود.

روحانی با بیان اینکه در پارادایم جدید، کشورهای خاورمیانه متاسفانه وارد زنجیره اقتصاد جهانی نشدند، اظهار کرد: ایران به دلیل داشتن نیروی انسانی تحصیلکرده، امنیت بالا، وحدت و روابط دوستانه و مسالمت‌آمیز با اقوام و مذاهب گوناگون می‌تواند دروازه‌ای برای ورود خاورمیانه به پاردایم جدید باشد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه تهران راه‌ حل بحران های منطقه را صرفاً سیاسی می‌داند تصریح کرد: راه‌حل نظامی و مداخله های خارجی و سرازیر کردن سلاح‌، راهکار مناسبی برای حل مشکلات نیست و باید مشکلات منطقه از طریق گفت وگو و روش های سیاسی به ثبات و امنیت کامل برسد.

روحانی همچنین با تأکید بر اینکه برجام مدل بسیار مهمی با رویکرد صلح‌آمیز برای حل مشکلات جهان است گفت: اگر طرفین برجام و بویژه آمریکا به تعهدات خود پایبندی کامل داشتند، امروز منطقه امن تر و روابط سیاسی بهتری در جهان و منطقه حاکم بود.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه «اگر برجام به طور کامل اجرایی و عملیاتی می‌شد، ایران برای آنکه در سایر مسایل پیچیده و مهم با دیگران وارد گفت وگو شود، آماده بود»، اظهار کرد: اگر آمریکا در قبال برجام دچار اشتباه شود، خسارت‌های فراوانی خواهد دید و ایران با داشتن راه حل های مناسب، برای آن شرایط نیز آماده است.

 

کلیدواژه