سنبله 16, 1395 08:23 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان: ایران خواهان ثبات و امنیت منطقه است

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین الملل گفت: جمهوری اسلامی ایران از اقداماتی که در چارچوب حل بحران و کمک به تامین ثبات و امنیت منطقه است، حمایت می کند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا؛ «حسین امیرعبداللهیان» دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین الملل در دیدار با «لوان جاگاریان» سفیر روسیه در تهران، همکاریهای ایران و روسیه را در برقراری امنیت و ثبات منطقه مثبت ارزیابی کرد و گفت: راهبرد ایران و روسیه در سوریه، مقابله با تروریسم است.

امیرعبداللهیان با اعلام انزجار از برخورد تبعیض آمیز رژیم بحرین با شیعیان این کشور نیز گفت: جامعه جهانی باید به اینگونه اقدامات پایان دهد.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای ایران همچنین با اشاره به ایستادگی مردم یمن در مقابل تجاوز عربستان افزود: راه حل بحران یمن صرفاً سیاسی است و تداوم تجاوز نظامی رژیم آل سعود به یمن محکوم به شکست است.

سفیر روسیه در تهران نیز با قدردانی از اقدامات مثبت و سازنده مجلس شورای اسلامی ایران در جهت ارتقاء سطح مناسبات ایران و روسیه در عرصه های پارلمانی، سیاسی و اقتصادی گفت: ارتباطات پارلمانی دو کشور تاکنون منشاء اقدامات مشترک و موثری در عرصه های دو جانبه، منطقه ای و بین المللی شده است.

کلیدواژه