سنبله 16, 1395 08:43 Asia/Kabul
  • دیدار هیات نظامی ایتالیا با فرمانده نیروی دریایی ارتش

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و جانشین معاون عملیات و رئیس اداره بین الملل ارتش ایتالیا، روابط دوجانبه دریایی و نظامی را بررسی کردند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ امیر دریادار "حبیب الله سیاری" فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه در دیدار دریادار «روبرتو کیاماچلا» رئیس هیات نظامی ایتالیا در تهران با اشاره به اهمیت جایگاه ژئوپلیتیکی ایتالیا در دریای مدیترانه گفت: ایتالیا با متصل کردن دو تنگه بسیار مهم سوئز و جبل الطارق به یکدیگر از اهمیت سوق الجیشی بسیار بالایی برخوردار است.

امیر دریادار سیاری با تاکید بر همکاری و تعامل در حوزه دریا با تکیه بر پیام صلح دوستی افزود: دریا ملت ها را به هم نزدیک می کند و از آنجائیکه دریای مدیترانه محل عبور کشتی های تجاری و نفتکش بسیاری است این مسئله اهمیت بیشتری پیدا می کند.

دریادار«روبرتو کیاماچلا» جانشین معاون عملیات و رئیس اداره بین الملل ارتش ایتالیا نیز با دعوت از ناوگروه های ایرانی برای حضور در این کشور گفت: در آینده ناوهای ایتالیا در بنادر جنوبی ایران پهلو می گیرند.

سرپرست هیات نظامی ایتالیا با قدردانی از ابراز همدردی مسئولان ایران در حادثه زلزله اخیر در ایتالیا افزود: قطعاً نتیجه این گفت و گوها و دیدارها، منجر به گسترش تعامل و همکاری دوکشور در حوزه های مختلف خواهد شد.

کلیدواژه