دلو 22, 1396 19:13 Asia/Kabul
  • ولایتی: ایران درباره توان موشکی خود از هیچکس اجازه نخواهد گرفت

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین‌الملل گفت: جمهوری اسلامی ایران درباره توان موشکی خود از هیچ کشوری اجازه نخواهد گرفت و متناسب با نیازهای دفاعی خود به توسعه توان موشکی خواهد پرداخت.

«علی‌اکبر ولایتی» روز یکشنبه در دیدار هیات فرانسوی به ریاست «ژاک هوگارد» Jacques Hoggard در تهران، افزود: انتظار ایران از فرانسه به‌عنوان پیشتاز آزادی در اروپا متفاوت از برخی کشورهای اروپایی است‌.

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی درامور بین‌الملل تصریح کرد: ایران انتظار داشت «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه در موضوع برنامه جامع اقدام مشترک «برجام» مواضع مستحکم‌تری اتخاذ کند نه اینکه به توصیه «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا با آلمان و انگلیس درچارچوب اصلاح برجام نشست برگزار کند.

ولایتی با تاکید براینکه از برجام چیزی کم و زیاد نخواهد شد، افزود: در صورتی که مکرون در سفر به تهران درباره مذاکرات موشکی موضوعاتی را مطرح کند با پاسخ منفی جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد.

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین‌الملل همچنین گفت: مصلحت ایران و فرانسه اقتضا می‌کند که از ثبات و امنیت در سوریه با محوریت «بشار اسد» دفاع کنند.

«ژاک هوگارد» رئیس هیات فرانسوی نیز دراین دیدار هدف کشورش را تعمیق روابط با ایران در زمینه‌های سیاسی، فرهنگی و تجاری اعلام کرد.

دیگر اعضای هیات فرانسوی با انتقاد از سیاست‌های گذشته «فرانسوا اولاند» رئیس جمهوری پیشین فرانسه درقبال منطقه غرب آسیا و به ویژه سوریه و لبنان تاکید کردند: اگر تلاش‌های ایران و روسیه دربرقراری امنیت و ثبات در سوریه نبود، امروز داعش به تهدیدی برای جهان تبدیل شده بود. 

کلیدواژه