دلو 23, 1396 15:22 Asia/Kabul
  •  جهاد اسلامی فلسطین: انقلاب ایران نقش بسزایی در بیداری مسلمانان داشت

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران گفت: انقلاب اسلامی نقش بسزایی در بیداری مسلمانان داشت و جهان اسلام به واسطه آن هویت خود را بازیافت.

«ناصر ابوشریف» نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: انقلاب اسلامی ایران ، مسلمانان را به مقابله با استکبار جهانی و رویارویی با رژیم صهیونیستی حرکت داد.

ابوشریف افزود: اکثر ملت های مسلمان به مقابله با دشمنان ایمان دارند و تمامی جنبش های فلسطینی آماده رویارویی با رژیم اشغالگر قدس هستند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران با بیان اینکه امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران شخصیتی تاثیرگذار در منطقه و به ویژه در فلسطین بودند تصریح کرد: امام خمینی(ره) در حمایت از آرمان فلسطین نقش برجسته و موثری داشتند و تفکرات ایشان یکی از عوامل شعله ور شدن آتش انتفاضه در فلسطین بود.

ابوشریف از رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز به عنوان ادامه دهنده راه امام خمینی(ره) یاد کرد و افزود: حضرت آیت الله خامنه ای ثابت کردند که استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی دشمن واقعی جهان اسلام هستند و مسلمانان باید خود را از سلطه غرب نجات دهند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران، وحدت مسلمانان و رژیم صهیونیستی را دشمن شماره یک  جهان اسلام دانستن ، دو شرط اساسی رهایی یافتن از سلطه آمریکا و صهیونیسم برشمرد و از اقدام برخی از رژیم های عربی در بهبود مناسبات با اشغالگران قدس، ابراز تاسف کرد.

 

کلیدواژه