ولایتی: ایران کشور مهم غرب آسیا است
(last modified 1396-11-23T13:28:37+00:00 )
دلو 23, 1396 17:58 Asia/Kabul
  •  ولایتی: ایران کشور مهم غرب آسیا است

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین الملل، گفت: ایران کشوری مهم در غرب آسیا است و حق دارد به ندای ملت های دوست و محور مقاومت پاسخ دهد.

«علی اکبر ولایتی» روز دوشنبه در حاشیه نشست مشورتی همایش جهانی محبان اهل بیت (ع) در جمع خبرنگاران در تهران افزود: حضور مستشاری ایران در کشورهای عراق و سوریه به دعوت دولت های قانونی این کشورها بوده و برای کمک به مردم مظلوم این کشورها است و هیچ هدف دیگری ندارد.

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین الملل با بیان اینکه ایران به سیاست حضور فعال دوستانه در منطقه ادامه خواهد داد، تصریح کرد: بر خلاف ایران حضور کشورهای غربی در منطقه خلاف قوانین بین المللی است.

ولایتی، درباره سرنگونی جنگنده متجاوز رژیم صهیونیستی هم گفت: سوریه به عنوان یکی از کشورهای مهم خط مقدم مقاومت حق دارد که از تمامیت ارضی خویش دفاع کند و به هواپیماهای متجاوز اسرائیلی پاسخ دهد.

صبح شنبه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی چندمین بار وارد حریم هوایی سوریه شدند و برخی مناطق استان ریف‌ دمشق را در جنوب سوریه هدف قرار دادند. به دنبال این اقدام جنگنده‌های رژیم صهیونیستی، پدافند هوایی ارتش سوریه، دو فروند جنگنده رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد که یک فروند آن سرنگون شد. 

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین الملل همچنین درباره نشست آتی آستانه در خصوص سوریه افزود: ایران به طور قطع از نشست آستانه دفاع می کند و به نتایج این نشست خوشبین است.

نهمین نشست آستانه درباره سوریه دوم حوت برگزار می‌شود. روند آستانه ابتکار عمل جمهوری اسلامی ایران، روسیه و ترکیه است که نقش مهمی در حل سیاسی بحران سوریه دارد. هشتمین دور این مذاکرات (1 و 2 جدی 1396) در شهر آستانه پایتخت قزاقستان برگزار شد.

 

کلیدواژه