دلو 24, 1396 13:50 Asia/Kabul

مراسم جشن سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در کشورهای انگلیس، هلند، مونته نگرو، شیلی و تایلند برگزار شد.

انقلاب اسلامی ایران 22 دلو 1357 هجری شمسی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران به پیروزی رسید.

در مراسم جشن سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در انگلیس، «حمید بعیدی نژاد» سفیر ایران در لندن، «جک استراو»  وزیر پیشین امور خارجه  انگلیس، «لرد لامونت»  فرستاده ویژه تجاری دولت انگلیس در ایران و نیز شمار زیادی از سفیران و نمایندگان بلندپایه کشورهای مختلف حضور داشتند.

در مراسم جشن سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در هلند «علیرضا جهانگیری» سفیر ایران گفت: نفی سلطه بیگانه و استقلال در سیاست خارجی که از آرمان های انقلاب اسلامی بود، امروز کاملا محقق شده است.

«حسین ملاعبداللهی» سفیر آکرودیته ایران در مونته نگرو هم در مراسم جشن پیروزی انقلاب اسلامی که «روژدیا توزوویچ» نماینده ویژه و مشاور رئیس جمهوری و «رفعت حوسوویچ» معاون نخست وزیر مونته نگرو حضور داشتند، اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر ارزشهای دینی، باورهای ملی و معیارهای دمکراتیک استوار است.

مراسم جشن پیروزی انقلاب اسلامی در شیلی نیز با حضور مقام‌های وزارت امورخارجه، اسقف کلیسای ارتدکس، نمایندگان سازمان ها و احزاب، نظامیان این کشور، دیپلمات‌های خارجی، شخصیت های فرهنگی و جمعی از ایرانیان و مسلمانان مقیم برگزار شد.

«محسن محمدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در تایلند هم در مراسم بزرگداشت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در بانکوک گفت: در چهار دهه گذشته ایران اسلامی طوفانهای شدید و قوی را با موفقیت پشت سرگذاشته است.