دلو 25, 1396 15:24 Asia/Kabul

معاون سیاسی وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران و معاون وزیر خارجه روسیه در تهران درباره مسائل دوجانبه و آخرین روند اجرای «برجام» گفت وگو کردند.

«عباس عراقچی» روز چهارشنبه درحاشیه دیدار «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه، درباره اجرای برنامه جامع اقدام مشترک «برجام» و اظهارات مقامات آمریکایی درزمینه برجام، گفت: تعاملات دیگران با آمریکا برای ایران اهمیتی ندارد اما موضع ایران این است که «برجام» بدون یک کلمه کم و زیاد باید اجرا شود.

معاون سیاسی وزیر خارجه ایران، تصریح کرد: هیچ مذاکره مجددی درمورد برجام امکان ندارد و موضع ایران، روسیه، چین و سه کشور اروپایی هم دراین باره روشن است.

«سرگئی ریابکوف» با تاکید بر حمایت مسکو از برجام اظهار کرد: برخی از طرف‌های برجام به این توافق حمله کرده‌اند و اجرای برجام در یکی از لحظات دشوار و طاقت‌فرسا قرار دارد.

ریابکوف با اشاره به اقدام‌های آمریکا درقبال برجام افزود: برخی کشورها چنین وانمود می‌کنند گویی برجام به نفع یک کشور مشارکت کننده دراین توافق نیست و این کشور برای دیگران ضرب‌الاجلی تعیین کرده یا توافق را تغییر دهند یا به قول خودشان با پیامدهای آن مواجه شوند که روسیه با این رویکرد کاملا مخالف است.

معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: تغییر در برجام باعث تضعیف و شکست این توافق می‌شود.

عراقچی تاکید کرد: هیچ امکانی برای بازشدن مذاکره، مذاکره مجدد، اصلاح برجام و یا الحاقیه به برجام و هر تعبیری که به کار می‌برند، وجود ندارد.

«عباس عراقچی» تصریح کرد: برجام، تعهدی بین‌المللی برای همه کشورهایی است که در آن مشارکت دارند و این تعهد توسط شورای امنیت سازمان ملل به تعهدی بین‌المللی تبدیل شده است.

معاون سیاسی وزیر خارجه ایران، همچنین درباره محتوای مذاکرات با معاون وزیر خارجه روسیه، گفت: روسیه از حامیان جدی برجام بوده و در طول مذاکرات هسته‌ای و اجرای برجام کمک زیای کرده است و امید می‌رود بتوان با رایزنی‌های دو کشور در سطوح مختلف منافع ایران و روسیه تامین شود.

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه برای رایزنی‌های دوره‌ای بین جمهوری اسلامی ایران و روسیه به تهران سفر کرده است.

 

کلیدواژه