دلو 26, 1396 10:29 Asia/Kabul
  • هیات ایرانی: کمک به بازسازی عراق ازظهور مجدد افراطیون جلوگیری می‌کند

هیات ایرانی در کنفرانس بین‌المللی بازسازی عراق در کویت تاکید کرد: کمک جهانی به بازسازی عراق، سرمایه‌گذاری درچارچوب جلوگیری ازظهور مجدد افراطیون است.

هیات ایرانی که به ریاست «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه در کنفرانس بین‌المللی بازسازی عراق در کویت شرکت کرد، دراین کنفرانس اعلام کرد: جامعه بین‌المللی به مردم عراق به سبب هزینه سنگینی که در خط مقدم مبارزه با تروریست‌ها به نمایندگی ازطرف همه جهان پرداختند، مدیون است.

هیات ایرانی از همه طرف‌هایی که در کنفرانس بازسازی عراق شرکت کردند خواست، اهداف کوته‌بینانه سیاسی و انگیزه‌ها و پیش شرط‌های ژئوپلیتیک را کنار بگذارند و بر کار عظیم پیش‌رو که در نهایت به سود منافع همه خواستاران ثبات در منطقه و ماورای آن خواهد بود، متمرکز شوند.

هیات ایرانی همچنین با اشاره به اینکه ایران نخستین کشوری بود که به درخواست عراق برای توقف حرکت داعش به سمت بغداد و اربیل پاسخ داد، افزود: فعالان ایرانی همچنان آماده همکاری با عراق در بخش انرژی و زیرساخت‌ها از طریق ارائه اقلام و دانش فنی مربوطه هستند.

هیات ایرانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به محترم شمردن حاکمیت ملی و تمامیت‌ارضی عراق متعهد است و به همکاری با مردم و دولت عراق در دفاع ازاین اصول و تلاش جاری‌شان برای ثبات و توسعه ادامه خواهد داد.

کنفرانس بین‌المللی بازسازی عراق دوشنبه، 12 فوریه (23 دلو 1396) به مدت سه روز در کویت با مشارکت فعالان بانکی، تجار و مقامات سیاسی بیش از  50 کشور جهان آغاز به کار کرد و عصر چهارشنبه به کار خود پایان داد.