دلو 26, 1396 10:58 Asia/Kabul
  • سخنگوی وزارت خارجه: ایران مخالف افزایش تنش و درگیری در منطقه است

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری  تاریخی و خردگرا، با ثبات و ثبات بخش، نیازی به افزایش تنش و درگیری در منطقه نمی بیند.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران در واکنش به موضع دولت آلمان درباره نقش ایران در افزایش تنش با رژیم صهیونیستی بعد از سرنگونی جنگنده این رژیم در سوریه گفت: این رژیم اشغالگر و متجاوز صیهونیستی است که امنیت، ثبات و آرامش را در منطقه با خطری جدی مواجه کرده است که باید سرزنش شود.

قاسمی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران، دفاع دولت قانونی سوریه از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی خود در برابر هرگونه تجاوزی را حق قانونی و مشروع این کشور می داند و در عین حال، ادعای نقش جمهوری اسلامی در حادثه سرنگونی جنگنده رژیم صهیونیستی در سوریه را بی اساس می داند و آن را تکذیب می کند. 

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران افزود: سیاست جمهوری اسلامی ایران افزایش تنش در منطقه نیست اما معتقد است جامعه بین المللی و کشورهای جهان باید در برابر اشغالگری و تجاوزهای پی در پی و بی ثبات سازی رژیم صهیونیستی گامی اساسی و بلند بردارند و برای اقدامات و تبلیغات دروغین و جنگ طلبانه رژیمی که تداوم‌ حیات نامشروع و جعلی خود را در تنش و درگیری در منطقه می داند، پاسخی قاطع داشته باشند.

کلیدواژه