دلو 28, 1396 08:54 Asia/Kabul
  • استقبال رسمی رئیس جمهوری و نخست وزیر هندوستان از روحانی

رئیس جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (شنبه) و در آغاز مرحله دوم سفر خود به هند، به طور رسمی در کاخ ریاست جمهوری این کشور، از سوی رئیس جمهور و نخست وزیر هندوستان مورد استقبال قرار گرفت.

درمراسم استقبال رسمی از «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران، پس از نواخته شدن سرود ملی ایران و هندوستان، رئیسان جمهوری دوکشور از یگان تشریفات سان دیدند.

درجریان این مراسم به افتخار حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران و هیأت همراه، ۲۱ گلوله توپ شلیک شد و روحانی و «رام نات کوویند» Ram Nath Kovind رئیس جمهوری هندوستان، هیأت‌های عالی‌رتبه مقامات همراه را به یکدیگر معرفی کردند.

مذاکرات رسمی و ملاقات رئیس جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر هندوستان و هیأت‌های عالی‌رتبه دو کشور قرار است در کاخ حیدرآباد نخست وزیر هندوستان برگزار شود.

دیدار رسمی سه روزه روحانی از هندوستان از روز پنجشنبه و با ورود به حیدرآباد در جنوب این کشور آغاز شد. قرار است در سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به هندوستان، 15 توافقنامه و یادداشت همکاری تجاری و اقتصادی بین دو کشور امضاء شود.

ارزش مبادلات تجاری هندوستان و ایران بیش از نُه میلیارد دلار در سال است و دو طرف در تلاش هستند این حجم مبادلات را افزایش دهند. 

 

کلیدواژه