دلو 28, 1396 12:28 Asia/Kabul
  • انتخاب وزیر بهداشت ایران به‌عنوان کمیسر سازمان بهداشت جهانی

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران درامور بین‌الملل گفت: با اعلام رسمی سازمان بهداشت جهانی، «حسن قاضی‌زاده هاشمی» وزیر بهداشت ایران به‌عنوان کمیسر کنترل و پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر این سازمان انتخاب شد.

به گزارش رادیو دری؛ «محسن اسدی‌لاری» قائم‌مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران درامور بین‌الملل افزود: سازمان بهداشت جهانی چند بار از ایران به‌عنوان یکی از کشورها و الگوهای موفق کنترل و پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر یاد کرده و مقرر شده است که گزارش پیشرفت‌های ایران درمجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال 2018 ارائه شود.

اسدی‌لاری تصریح کرد: بیماری‌های غیرواگیر علت مرگ 75 درصد از مردم است و سازمان بهداشت جهانی نیز تاکید زیادی بر کنترل این بیماری‌ها در جهان دارد.

سازمان بهداشت جهانی یکی از زیرمجموعه‌های سازمان ملل متحد است؛ هماهنگی‌های بین‌المللی برای کنترل بیماری‌های واگیردار و غیرواگیر، کمک به برنامه‌های پیشگیری از بیماری‌هایی مانند ایدز، مالاریا و سایر بیماری‌های واگیردار و نیز بررسی برنامه‌های نظام سلامت کشورها و وضعیت واکسیناسیون و پیشگیری دراین کشورها از جمله وظایف سازمان بهداشت جهانی است.

 

کلیدواژه