دلو 28, 1396 12:33 Asia/Kabul
  • ادای احترام رئیس جمهوری اسلامی ایران به «گاندی»

رئیس جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (شنبه) با حضور در بنای یادمان «ماهاتما گاندی» Mahatma Gandhi، بانثار تاج‌گل به مقام رهبر فقید سیاسی و معنوی هندوستان ادای احترام کرد.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران ضمن نثار تاج گل و ادای احترام، دفتر یادبود یادمان «ماهاتما گاندی» را امضاء کرد.

روحانی در دفتر یادبود یادمان گاندی نوشت: هرانسانی که به آینده سعادتبخش بشریت فکر می‌کند، به طور قطع و یقین از مرگ انسانهایی خاص در طول تاریخ همچون ماهاتما گاندی متأثر می‌شود، اما آنچه انسانهای آزاد را همواره امیدوار می‌کند، حیاتبخش بودن افکار و اندیشه‌های انسانی، آزادی خواهانه و عدالت‌طلبانه این گونه انسانهاست.

رئیس جمهوری اسلامی ایران افزود: «ماهاتما گاندی» در مقطعی از تاریخ کشور بزرگ هند رهبری ملتش را برای بیرون راندن نیروهای استعمارگر از کشورش عهده‌دار شد و یکی از ویژگی‌های رهبریت وی نشر و ترویج اتحاد، محبت و دوستی، عدم خشونت، عدالتخواهی و قانونمندی درمیان مردم با هر عقیده و مسلک بود که باعث شکفته شدن میوه استقلال کشورش شد.

روحانی خاطرنشان کرد: تعالی سعادت بشریت در آینده نیز در گرو قانونمندی و استقرار عدالت است نه براساس آنچه قدرت‌های خودکامه مایلند به جهانیان دیکته کنند.

دیدار رسمی سه روزه روحانی از هندوستان از روز پنجشنبه گذشته و با ورود به حیدرآباد در جنوب این کشور آغاز شد؛ قرار است در سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به هندوستان، 15 توافقنامه و یادداشت همکاری تجاری و اقتصادی بین دو کشور امضاء شود.

 

کلیدواژه