دلو 28, 1396 14:02 Asia/Kabul
  • بازتاب گسترده سفر رییس جمهوری ایران به هند در رسانه های چین

سفر رییس جمهوری اسلامی ایران به هند در رسانه های چین بازتاب گسترده ای داشت .

به گزارش رادیو دری ، شبکه های خبری و رسانه های گروهی چین از جمله تلویزیون مرکزی چین، و همچنین «فونیکس هنگ کنگ»ضمن انعکاس و بازتاب گسترده سفر «حسن روحانی» رییس جمهوری اسلامی ایران به هند، این سفر را برای گسترش روابط ایران و هند و پیشبرد رشد منطقه ای مهم توصیف کردند.

این رسانه ها در اخبار و تحلیل های جداگانه ای اعلام کردند ، سفر روحانی به هند در حالی صورت گرفت که این  کشور یکی از بزرگترین خریداران نفت ایران است و طرفین در بندر چابهار در جنوب ایران نیز همکاری نزدیکی دارند.

رسانه های چینی و هنگ کنگی در گزارش های خود آورده اند ایران و هند در عرصه های اقتصادی، فرهنگی و زبان فارسی ارتباطات نزدیکی دارند و سفر روحانی اساسی برای تقویت این مناسبات خواهد بود.

براساس این  گزارش ، « حسن روحانی » در هند تاکید کرد، ایران با کشورهای ترکیه و روسیه برای مبارزه با تروریسم همکاری خواهد کرد و در عرصه اقتصادی نیز مناسبات با هند گسترش می یابد .

دیدار رسمی سه روزه «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه از هندوستان، پنجشنبه گذشته و با ورود به حیدرآباد در جنوب این کشور آغاز شد. 

رئیس جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (شنبه) و درآغاز مرحله دوم سفر خود به هندوستان، به طور رسمی در کاخ ریاست جمهوری این کشور، از سوی رئیس جمهوری و نخست وزیر هندوستان مورد استقبال قرار گرفت.

قرار است در سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به هندوستان، 15 توافقنامه و یادداشت همکاری تجاری و اقتصادی بین دو کشور امضاء شود. 

ارزش مبادلات تجاری هندوستان و ایران بیش از نُه میلیارد دلار در سال است و دو طرف در تلاش هستند این حجم مبادلات را افزایش دهند. 

کلیدواژه