سنبله 17, 1395 08:40 Asia/Kabul
  • «بهرام قاسمی»سخنگوی وزارت امورخارجه ایران
    «بهرام قاسمی»سخنگوی وزارت امورخارجه ایران

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران گفت: تفکر حاکم بر گروههای تکفیری - تروریستی، ثبات و امنیت کشورهای منطقه را نشانه رفته است.

«بهرام قاسمی»سخنگوی وزارت امورخارجه ایران روز سه شنبه با محکوم کردن حملات تروریستی در پایتخت های عراق و افغانستان افزود: تروریست ها در میان سکوت و بی تفاوتی جامعه بین المللی هر روز جان صدها نفر از مردم بی گناه کشورهای منطقه را می گیرند.

قاسمی تاکید کرد: تا زمانیکه جامعه بین المللی اراده لازم و واقعی برای شناسایی ریشه های تروریسم تکفیری - وهابی نداشته باشد و کشورهای حامی گروه های تروریستی را مجبور به پاسخگویی و قطع حمایت های خود از آنها نکند،خشونت و کشتار ادامه خواهد داشت و جهانیان هر روز شاهد آلام و رنج مردم بی گناه و بی پناه این کشورها خواهند بود.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران ضمن همدردی با ملتها و دولتهای عراق و افغانستان هشدار داد:هر روز تأخیر در حل مشکل تروریسم باعث همه گیر شدن و سرایت آن به تمام نقاط جهان و ایجاد چالشهای جدی تر و خطرناک تر خواهد شد.

قاسمی بار دیگر از جامعه جهانی خواست به وظایف و مسئولیتهای قانونی و رسالت انسانی و اخلاقی خود در مبارزه واقعی با تهدید ضدبشری تروریسم عمل کند و تا زمان باقی است به بی تفاوتی خود به این جنایات و کشورهای حامی این گروه ها پایان دهد.

به گزارش ایرنا؛در حملات تروریستی روز دوشنبه در بغداد پایتخت عراق و کابل پایتخت افغانستان دهها نفر از شهروندان دو کشور کشته و زخمی شدند.

 

 

کلیدواژه