رهبر معظم انقلاب اسلامی: تکیه به بیگانه خطرناک است؛ از اعتماد به خارجی‌ها در برجام سودی نبردیم
(last modified 1396-11-29T12:48:03+00:00 )
دلو 29, 1396 17:18 Asia/Kabul
  • رهبر معظم انقلاب اسلامی: تکیه به بیگانه خطرناک است؛ از اعتماد به خارجی‌ها در برجام سودی نبردیم

رهبر معظم انقلاب با اشاره به سود نبردن کشور از اتکاء و اعتماد به خارج در برجام و مذاکرات هسته ای افزودند: ما نتیجه اتکاء به خارجی‌ها را در قضیه برجام مشاهده کردیم و در قضیه مذاکرات هسته‌ای به آنها اعتماد کردیم اما سودی نبردیم.

حضرت آیت الله خامنه ای روز یکشنبه در دیدار پرشور هزاران نفر از مردم متدین و انقلابی تبریز(شمال غرب ایران) افزودند: البته خوشبختانه مسئولان برخورد خوبی با مسئله برجام دارند و وزیر امور خارجه که باید از او تشکر کرد، با خباثت امریکایی ها و به نعل و به میخ زدن اروپایی‌ها، برخورد خیلی خوب و قوی دارد که این راه باید ادامه یابد.

رهبر انقلاب گفتند: باید از بیگانه بهره برد اما نباید به او اعتماد و تکیه کرد چرا که از راههای مختلف بر سرنوشت کشور مسلط می شود و همه مسئولان باید این مسئله بسیار مهم را در کانون توجه داشته باشند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین با انتقاد شدید از دشمنانی که با جنگ افزارهای خود بشریت را تهدید می کنند اما با توان موشکی ایران مخالفت می کنند، افزودند: این مسئله به شما چه ربطی دارد؟ شما می خواهید ملت ایران موشک و دیگر امکانات دفاع از خود را نداشته باشد، تا به او زور بگویید. ایشان افزودند: البته ما مسائلی همچون بمب هسته ای و سلاح کشتار جمعی را حرام می دانیم اما هر چیز دیگری را که لازم داشته باشیم، با قدرت دنبال می کنیم.

حضرت آیت الله خامنه ای، مسئله «اقتصاد» را بسیار مهم دانستند. ایشان، تکیه بر ظرفیتهای درونی و مردم را راه اساسی حل مشکلات اقتصادی خواندند و افزودند: اقتصاد مقاومتی به معنای محصور شدن در داخل نیست بلکه درون زا و برونگراست.

حضرت ایت الله خامنه ای در بخش دیگری از سخنان خود به راهپیمایی پرشور و متفاوت مردم در ۲۲ بهمن/دلو امسال اشاره کردند و گفتند: چنین حضور مردمی در دفاع از انقلاب اسلامی آن‌هم در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب، شبیه معجزه است و در هیچ‌یک از انقلاب‌های دنیا نظیر ندارد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، با اشاره به عظمت و ابعاد خارج از درک انقلاب اسلامی و تلاش فراوان دشمنان برای انکار خدمات و کارکردهای آن، مهمترین کار انقلاب اسلامی را "تبدیل نظام طاغوت به نظام مردم‌سالار" برشمردند و افزودند: مردمسالاری یعنی در همه چیز "مردم" اصل هستند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، انتخابات و رأی مردم در تعیین مستقیم یا غیرمستقیم رهبری، رئیس‌جمهوری و سایر مسئولان را تنها بخشی از مردم‌سالاری دانستند و گفتند: مردم‌سالاری یعنی "مردم را در همه امور زندگی صاحب رأی و تدبیر و تصمیم قرار دادن" و این درست در نقطه مقابل هیچ‌کاره بودن مردم و استبداد مطلق سلاطین و طواغیت در قرنهای متمادی قبل از انقلاب است.

ایشان، ابهت، عزت وعظمت ملت ایران را از کارکردهای انقلاب اسلامی دانستند و گفتند: امروز یک کشور منطقه با وجود فروش روزانه ۱۰ میلیون بشکه نفت و در اختیار داشتن خزانه‌ی پر از پول، کشوری عقب‌مانده است و هیچ حرف و خبری از ملت آن در دنیا نیست اما در اثر مردم‌سالاری دینی، در نگاه عمومی به کشور، مردم ایران برجسته‌ و پیش برنده انقلابند.

کلیدواژه