دلو 30, 1396 06:51 Asia/Kabul
  • وزیر امور خارجه ایران : آمریکا، برجام را نقض کرده است

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت ، آمریکا، برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را نقض کرده است اما برجام همچنان پابرجاست .

به گزارش رادیو دری، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت ، آمریکا، برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را نقض کرده است اما برجام همچنان پابرجاست .

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، « محمدجواد ظریف » دیروز یک شنبه در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ در گفتگوی اختصاصی با شبکه تلویزیونی ان بی سی نیوز آمریکا ،گفت ، آمریکا برجام را نقض کرده است اما این به معنای آن نیست که برجام از هم پاشیده است زیرا دیگر کشورها با وجود فشارهای واشنگتن به تعهدات خود براساس این توافق پایبندهستند .

«محمد جواد ظریف »تلاش های آمریکا را برای منزوی کردن ایران را شکست خورده دانست و افزود ، آمریکا با این بدعهدی خود را منزوی کرده است و درآینده هیج کشوری به امضای مقامات آمریکا در توافقنامه های بین المللی اعتمادی ندارد.

وزیرامورخارجه ایران درباره تهدیدهای رژیم صهیونیستی در منطقه نیز گفت، اگر این رژیم به تهدیدش عمل کند، پاسخش را دریافت خواهد کرد.

توافق هسته‌ای ایران و گروه پنج به علاوه یک (بریتانیا، فرانسه، روسیه، چین، آمریکا و آلمان) از دلو 1394 اجرایی شده است اما دولت آمریکا به عنوان یکی از اعضای این گروه همواره در اجرای برجام بدعهدی می‌کند.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا ،خواستار برهم زدن برجام است، اما جهان مخالف این اقدام خصمانه رییس جمهوری آمریکا است.