ظریف: جابجایی تروریست ها نزدیک مرزهای ایران و روسیه/ اتخاذ رویکرد چند جانبه برای مقابله با افراط گرایی
(last modified 1396-11-30T12:05:10+00:00 )
دلو 30, 1396 16:35 Asia/Kabul
  •  ظریف: جابجایی تروریست ها نزدیک مرزهای ایران و روسیه/ اتخاذ رویکرد چند جانبه برای مقابله با افراط گرایی

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بر لزوم عدم مداخله خارجی در کشورهای منطقه خاورمیانه و احترام به حق حاکمیت و تمامیت ارضی این کشورها تأکید کرد.

«محمد جواد ظریف» روز دوشنبه در کنفرانس تحولات خاورمیانه در باشگاه والدای مسکو، گفت : با وجود شکست گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق،  چالش های ناشی از تروریسم  همچنان وجود دارد و تروریست ها اکنون در حال جابجایی نزدیک مرزهای ایران و روسیه در شمال افغانستان هستند.

وزیر امور خارجه ایران، با تاکید بر اتخاذ رویکرد چند جانبه برای مقابله با افراط گرایی در خاورمیانه، تصریح کرد: ایران در حال همکاری با دولت های عراق و سوریه و دیگر شرکاء در منطقه به ویژه روسیه است و روند این همکاری ها توانسته به شکست دادن افراط گرایی کمک کند.

ظریف، بحران سوریه را نیازمند راه حل سیاسی دانست و افزود: استفاده واشنگتن از نیروهای نیابتی در سوریه، برای آمریکا و منطقه خطرناک است.

وزیر امور خارجه ایران، با تاکید بر نقش ایران و روسیه در حل وفصل مناقشات و درگیری ها در منطقه خاورمیانه، خاطر نشان کرد: روسیه از یک چشم انداز راهبردی سنجیده در مورد منطقه برخوردار بوده و نفوذ این کشور در منطقه می تواند نقشی اساسی در ایجاد الگوی جدید در منطقه خلیج فارس ایفاء کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران، حل بحران یمن را نیز نیازمند راه حل های سیاسی دانست و گفت: ایران همواره در تلاش برای یافتن راه های سیاسی برای بحران های منطقه بوده است.