حوت 01, 1396 15:56 Asia/Kabul
  • انتقال سریع امدادگران به محل سقوط هواپیمای مسافربری ایرانی

سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: پس از اعلام موقعیت دقیق لاشه هواپیمای ATR شرکت هواپیمایی آسمان در ارتفاع بیش از چهار هزار متری، تیم‌های تکاور نیروی زمینی ارتش درحال حرکت به سمت محل اعلام شده هستند.

امیر سرتیپ «شاهین تقی‌خانی» روز سه‌شنبه افزود: تیم‌های تکاور ارتش ایران شامل کوهنوردان و نیروهای مخصوص به سمت نقطه مورد نظر حرکت کرده‌اند، البته رسیدن به منطقه مورد نظر به دلیل صعب العبور بودن کار نسبتا سختی است.

سازمان اورژانس ایران هم اعلام کرد: ارتفاع برف در محل سقوط هواپیما بیش از دو متر بوده و تاکنون هیچ جسدی پیدا نشده است.

«علی وفایی‌مقدم» مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غرب ایران، نیز با اشاره به تلاش‌ها برای انتقال سریع اجساد قبل از تاریکی هوا اظهار کرد: هماهنگی‌های لازم برای اعزام کوهنوردان و کارشناسان پزشکی قانونی به محل سقوط هواپیما در حال انجام است.

«رضا جعفرزاده» سخنگوی سازمان هواپیمایی ایران هم با بیان اینکه برای بدست آمدن علت سقوط هواپیما نیاز به بررسی عوامل مختلفی است، گفت: هر قطعه‌ای از هواپیما می‌تواند نشانه‌ای باشد، اما مهمترین آن ثبت مکالمات و عامل‌های موتور است که پس از بررسی کارشناسی، نتایج به دست آمده و بر طبق قوانین بین المللی علت سانحه تعیین خواهد شد.

یک فروند هواپیمای ATR متعلق به شرکت هواپیمایی «آسمان» ایران روز یکشنبه پس از پرواز از فرودگاه مهر‌آباد تهران و طی مسیر به سمت یاسوج (جنوب غرب ایران) در منطقه «دناکوه» سمیرم سقوط کرد و همه 66 سرنشین آن جان باختند.

کلیدواژه