حوت 01, 1396 17:19 Asia/Kabul
  • قاسمی: برنامه موشکی ایران دفاعی و بازدارنده است

سخنگوی وزارت خارجه ایران تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برنامه دفاع موشکی خود را برای پیشگیری و بازدارندگی از تجاوز مجدد زیاده‌خواهان طراحی کرده است.

«بهرام قاسمی» روز سه شنبه، ابراز نگرانی وزیران خارجه فرانسه و انگلیس از برنامه دفاع موشکی ایران را موضوعی بی‌دلیل و بدون هرگونه توجیه منطقی خواند و اظهار کرد: ایران اتخاذ این نوع مواضع غیراصولی را غیرمسوولانه و ابهام برانگیز دانسته و آن را مردود میداند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران تصریح کرد: ایران براساس دکترین نظامی و تجارب بدست آمده از جنگ تحمیلی هشت ساله و حمایت برخی کشورها از دیکتاتور متجاوز بعثی، برنامه دفاع موشکی خود را منطبق با موازین بین‌المللی طراحی کرده و هرگز دخالت دیگر کشورها را نپذیرفته است.

قاسمی همچنین با رد ادعای ارسال موشک توسط ایران به یمن افزود: ایران بارها به این ادعاهای واهی پاسخ داده و اساسا ارتش و نیروهای مردمی یمن نیازی به کمک‌های تسلیحاتی خارجی ندارند و عامل شکست و ناکامی متجاوزان به یمن، دفاع مردم این کشور از حیثیت و کیان سرزمین‌شان با حداقل امکانات است. 

قاسمی خاطرنشان کرد: با توجه به محاصره شدید مردم یمن که در قحطی و تنگناهای معیشتی و انواع بیماری‌های مزمن به سر می‌برند، ادعای ارسال موشک به مردم یمن، سناریو پردازی کودکانه، ناشیانه و کذبی است که هرگز نمی‌تواند کمکی به تطهیر جنایات متجاوزان کند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران، قطع فوری فروش تسلیحات نظامی اروپایی و آمریکایی به عربستان و دیگر متجاوزان یمن را خواستار شد و تاکید کرد: با این تسلیحات ارسالی روزانه دهها مرد و زن و کودک بی‌دفاع و بی گناه یمنی به خاک و خون کشیدند و مردم یمن، فقر و ناامنی را هر روز بیش از پیش تجربه می‌کنند.

کلیدواژه