دیدار وزیر خارجه هلند با ولایتی در تهران
(last modified 1396-12-02T09:46:47+00:00 )
حوت 02, 1396 14:16 Asia/Kabul
  • دیدار وزیر خارجه هلند با ولایتی در تهران
    دیدار وزیر خارجه هلند با ولایتی در تهران

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین الملل با وزیر خارجه هلند در تهران دیدار و در خصوص توسعه روابط دوجانبه و تحولات منطقه ای و بین المللی گفت و گو کرد.

«علی اکبر ولایتی» روز چهارشنبه در دیدار با «زیگریت کاگ» Sigrid Kaag وزیر امور خارجه هلند در تهران، گفت: روابط مناسبی میان ایران و هلند در زمینه فرهنگی وجود دارد و امید است روابط دو جانبه هرچه بیشتر افزایش یابد.

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین الملل، اظهار کرد: پیشینه  روابط  ایران و هلند به 400 سال قبل بازمی گردد و ایران خاطرات خوبی از مواضع هلند در قبال ایران در موضوعات مختلف بین المللی دارد.

«زیگریت کاگ» Sigrid Kaag وزیر امور خارجه هلند نیز در این دیدار گفت: کشورش به دنبال سازمان دهی روابط در تمامی زمینه ها با ایران از جمله فرهنگی و فناوری است.

وزیر امور خارجه هلند همچنین ایران را به عنوان یکی از کشورهای موثر در مسائل منطقه و جهان  دانست و بر توسعه روابط تاریخی دو کشور در زمینه های مختلف تاکید کرد.

وزیر امور خارجه هلند سه شنبه شب به منظور دیدار و گفت و گو با مقامات ایرانی و رایزنی و تبادل نظر در خصوص راه های تقویت و توسعه روابط دوجانبه وارد تهران شد.

 

کلیدواژه